پیمانکاران بی‌توجه به استحکام باید بازخواست شوند

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۵۹
پیمانکاران بی‌توجه به استحکام باید بازخواست شوند

گروه ایران|

هرچند مخالفان دولت تلاش می‌کنند تا از سفر چهره‌های دولتی به مناطق زلزله‌زده، دستاویز تازه‌یی برای حمله به دولت در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به دست آورند، اما چهره‌های ارشد کابینه بدون توجه به این تلاش‌های حاشیه‌ساز، برنامه‌های حمایتی و نظارتی خود از مناطق زلزله‌زده را بر اساس برنامه‌های تنظیم شده دنبال می‌کنند و هر روز اخبار تازه‌یی از حضور دولتمردان در جمع اهالی آسیب‌دیده در رسانه منتشر می‌شود.

مخالفان دولت ضمن زیر سوال بردن روند حمایتی دولت از مناطق آسیب‌دیده به برجسته‌سازی برخی نارسایی‌های موجود در روند خدمت‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده می‌پردازند. موضوعی که در جریان سفر روز گذشته معاون اول رییس‌جمهوری و هیات همراه به کرمانشاه نیز از سوی برخی رسانه‌های اصولگرا مشاهده شد. زمانی که تلاش می‌کردند از دل سفر دولتمردان به مناطق آسیب‌دیده، حاشیه‌هایی تازه برای فشار و انتقاد از دولت بیرون بکشند.

حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران در استان کرمانشاه و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مسائل مردم مناطق زلزله‌زده و سرعت بخشیدن به روند اسکان مردم از جمله برنامه‌های جهانگیری در این سفر بود؛ معاون اول رییس‌جمهور در جلسه ستاد بحران با تاکید بر اینکه استحکام ساختمان باید دغدغه جدی هر ایرانی باشد، گفت: پیمانکارانی که به استحکام ساختمان توجه نمی‌کنند، کاری پر ضرر و زیان در حق کشور انجام می‌دهند که باید بازخواست شده و پاسخگوی عملکرد خود باشند. همچنین جهانگیری در جریان سفر به ازگله و در جمع مردم این روستا به آنها اطمینان داد که دولت در تمام مراحل تا زمان بازگشت به وضع طبیعی در کنار آنها خواهد بود و نیازهای آنها را به اندازه توانایی خود پاسخ خواهد داد. معاون اول رییس‌جمهور در بدو ورود به کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: هدف از این سفر عرض ادب و ارادت به مردم بزرگ کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله‌زده و رسیدگی به وضعیت مردم در این مناطق است. جهانگیری را در این سفر وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون امور مجلس رییس‌جمهور، رییس جمعیت هلال‌احمر و رییس ستاد بحران کشور همراهی می‌کنند. معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به حضور وزرا و معاونان رییس‌جمهور در این سفر گفت: آنها ماموریت دارند تا حرکت اقتصادی در مناطق زلزله‌زده را آغاز کنند و با تصمیم‌گیری واحدهای کشاورزی، دامداری و خدماتی را برای تداوم فعالیت آماده کنند تا آنها ادامه کار دهند. معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: امیدواریم در جلسه‌یی که با حضور نیمی از اعضای هیات دولت برگزار می‌شود، تصمیمات خوبی برای برگشت زندگی به روال عادی، کار و تولید در مناطق زلزله‌زده اتخاذ کنیم.

 برنامه‌ریزی برای احداث کانکس و چادرهای اسکان موقت

معاون اول رییس‌جمهوری در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در شهر ازگله از توابع شهرستان ثلاث‌باباجانی در میان مردم این شهر حضور یافت و ضمن بازدید از برخی خانه‌های تخریب شده و چادرهای اسکان موقت مردم، پای درد و دل آنان نشست و با مردم این منطقه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش پاد جهانگیری در جمع مردم زلزله‌زده شهر ازگله خطاب به آنان گفت: دولت تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست تا آثار زلزله را از زندگی مردم برطرف کرده و مشکلات آنان را کاهش دهد و در این مسیر تا آخرین لحظه در کنار شما خواهیم بود.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده که عزیزان خود را در زلزله از دست داده‌اند، تصریح کرد: امروز با حضور تعداد زیادی از اعضای دولت به این سفر آمده‌ایم تا از روند کارها مطلع شده و در جریان مسائل قرار‌ گیریم. معاون اول رییس‌جمهوری افزود: همه مردم ایران خود را با مردم استان کرمانشاه همدرد می‌دانند و پس از حضور مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور در مناطق زلزله‌زده، دستورات لازم صادر شد تا آثار زلزله از زندگی مردم برطرف شود.

جهانگیری افزود: ما مسوولیت یافته‌ایم که خدمتگزار مردم باشیم و در سختی‌ها و مشکلات بیش از گذشته در کنار شما خواهیم بود تا مسائل و مشکلات را ساماندهی کنیم. وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای احداث کانکس و چادرهای اسکان موقت که هم‌اکنون در دستور کار قرار دارد، گفت: ما در تلاش هستیم تا سرپناهی مطمئن برای مردم فراهم کنیم و قراردادهایی با دستگاه‌های مرتبط منعقد شده و کارها با سرعت در دست انجام است.

جهانگیری همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای اعطای وام قرض‌الحسنه به مردم آسیب‌دیده در زلزله خاطرنشان کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و بدون سود است و دوره بازپرداخت آن بسیار طولانی است به گونه‌یی که هیچ‌گونه فشاری بر مردم وارد نشود.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: به صورت جدی در تلاش هستیم تا امور زندگی مردم را به وضعیت پیش از زلزله بازگردانیم و کشاورزی، تولید، صنعت و دامداری مردم که در جریان زلزله دچار مشکل شده، دوباره احیا شود و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، تلاش خواهیم کرد که وضعیت زندگی مردم به وضعیت بهتر از قبل از وقوع زلزله تبدیل شود.

 تلاش دولت این است که مردم در اسرع وقت در خانه‌های خود ساکن شوند

بعد از دیدار چهره به چهره با مردم ازگله، معاون اول رییس‌جمهور از روستای زلزله‌زده ناوفره در شهرستان سرپل ذهاب بازدید کرد.

جهانگیری در روستای زلزله‌زده ناوفره حضور یافت و ضمن سرکشی به چادرهای اسکان موقت مردم این روستا، پای درد و دل آنان نشست و از دغدغه‌ها و نیازهای‌شان مطلع شد.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین در جمع مردم این روستا ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را بر اثر زلزله از دست داده‌اند، برای مجروحان و مصدومان آرزوی شفای عاجل کرد. جهانگیری ادامه داد: همه مردم ایران، مسوولان نظام و رهبر معظم انقلاب همگی با مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه همصدا و همدل هستند و حتی یک نفر در کشور نیست که خود را شریک غم و مشکلات مردم استان کرمانشاه نداند. جهانگیری ادامه داد: دولت تلاش دارد که در اسرع وقت شرایط و وضعیت مردم را به حالت عادی برگرداند و مردم زلزله‌زده بتوانند در خانه‌های بازسازی شده خود ساکن شوند و فرزندانشان نیز به مدرسه رفته و کار، کشاورزی و تولیدات آنان نیز احیا شود. وی با اشاره به مطالبات مردم روستای ناوفره مبنی بر افزایش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت افزود: هیچ مساله و مشکلی از چشم دولت و دست‌اندرکاران پنهان نخواهد ماند و چنانچه کمبودهایی وجود داشته باشد، در جلسات تصمیم‌گیری برنامه‌ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت. معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: امروز نیز جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور تعداد زیادی از اعضای دولت در سرپل ذهاب برگزار می‌شود و تلاش خواهیم کرد، تصمیمات خوبی برای حل مشکلات مردم زلزله‌زده اتخاذ کنیم.

 حضور معاون اول رییس‌جمهور در شهر سرپل ذهاب

اسحاق جهانگیری ظهر دیروز همچنین در شهر سرپل ذهاب حضور یافت و از برخی محله‌های آسیب‌دیده نظیر منطقه فولادی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل مردم و ساکنان این شهر قرار گرفت. مردم شهر سرپل ذهاب نیز با استقبال از حضور معاون اول رییس‌جمهور کشورمان، مسائل و دغدغه‌های خود را بازگو کردند و خواستار توجه بیشتر دولت برای سرعت بخشیدن به روند بازسازی خانه‌های خود شدند.

 

ارسال نظر