توسعه همه‌جانبه با تمام کشورها را با جدیت دنبال خواهیم کرد

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۸۶

گروه ایران  

پانزدهمین دوره اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس روز گذشته با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیات امنا و مدیران عامل واحدهای فناوری عضو پارک فناوری پردیس برگزار شد، اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس هر ساله با هدف ارائه گزارش یک ساله عملکرد پارک، آگاهی از آخرین اقدامات و دستاورد شرکت‌های عضو، رونمایی از دستاوردهای برجسته فناورانه، انتخاب برترین شرکت‌های عضو پارک و سازمان و اشخاص حقوقی همکار در زمینه‌های مختلف با حضور مدیران ارشد شرکت‌ها و نمایندگان برخی از سازمان‌های دولتی و صنعتی مرتبط با فعالیت‌های پارک برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این مراسم حضور داشت. محمدجواد ظریف پس از اتمام اجلاس به جمع خبرنگاران رفت و به برخی شبهات مبنی بر علاقه دستگاه دیپلماسی ایران به گسترش روابط با اروپا پاسخ داد. او با تاکید بر اینکه توسعه همه‌ جانبه با تمام کشورهای جهان را با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: کمتر از 20‌درصد سفرهای بنده در دولت یازدهم به قاره اروپا اختصاص داشت.  وزیر امور خارجه افزود: این درحالی است که حدود 55‌ درصد از سفرهای خارجی بنده به کشورهای همسایه و آسیایی بوده است. وی یادآور شد: طبق دستورات رهبر معظم انقلاب همواره تلاش کرده‌ایم سیاست خارجی کشور یک سیاست جهانی باشد و تنها متمرکز بر یک قاره نباشیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مجموع نزدیک به 20‌درصد سفرهای خارجی بنده به امریکای لاتین و آفریقا اختصاص داشت، اظهار امیدواری کرد که با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب، تمرکز وزارت امور خارجه بر توسعه روابط با کشورهای تمام قاره‌ها افزایش یابد.  وی افزود: همانطور که رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دکتر روحانی فرمودند، ما باید توسعه همه ‌جانبه با تمام کشورهای جهان داشته باشیم و این سیاست را با جدیت دنبال خواهیم کرد. به گزارش ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه حاشیه پانزدهمین دوره اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس با بیان اینکه تحولات شکل گرفته در حوزه علم و فناوری همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: بحث دیپلماسی اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان به طور حتم یکی از حوزه‌های مهم کاری وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم خواهد بود.  ظریف خاطرنشان کرد: در سفرهای خارجی در دولت یازدهم همواره نمایندگانی شرکت‌های دانش بنیان را همراهی می‌کردند که توفیقات خوبی در عرضه توانمندی‌های کشور به خارج از کشور همچنین جذب بازار برای محصولات دانش‌بنیان حاصل شد.

وی همچنین گفت: به طور حتم حضور نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه عرضه محصولات تولیدی جدا از بعد اقتصادی یک اتفاق غرور‌انگیز و نشان‌دهنده پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور است. وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از زحمات معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و دیگر همکاران در این معاونت اظهار امیدواری کرد که با همکاری نزدیک‌تر وزارت امور خارجه و این معاونت ریاست‌جمهوری بحث اقتصاد دانش بنیان برای حضور در بازارهای جهانی و به عنوان یکی از حوزه‌های کمک به امنیت کشور تثبیت شود.

 

ارسال نظر