روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۹۰

 احکام جدید رییس‌جمهوری برای معاون فناوری و بنیاد شهید-پاد|رییس‌جمهور به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی در حکمی دکتر «سورنا ستاری» را به عنوان «معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور» منصوب کرد. در بخشی از پیام روحانی آمده است: «به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.» همچنین رییس‌جمهوری در حکم دیگری حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی را به عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

 دیدار سفیر جدید ایران در فرانسه با رییس‌جمهوری-پاد| ابوالقاسم دلفی، سفیر جدید ایران در فرانسه دیروز و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد. روحانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت تلاش سفرای کشورمان در راستای توسعه روابط ایران با سایرکشورها گفت: دولت اعتدال به گسترش روابط دوستانه با همه کشورها اهتمام دارد و همواره بر توسعه مناسبات در عرصه بین‌المللی براساس احترام متقابل و منافع مشترک تاکید کرده است. دکتر روحانی لزوم تحرک بیشتر برای بهره‌برداری از فرصت‌های دوران پسابرجام در جهت توسعه همکاری‌ها با اتحادیه اروپا در حوزه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در عرصه‌های مختلف انرژی، صنعت و حمل و نقل را ضروری دانست. روز گذشته همچنین سفرای جدید کشورهای اروگوئه و اتریش استوارنامه‌های خود را تقدیم رییس‌جمهوری کردند.

 ایران نباید از توافق هسته‌ای برای گروکشی استفاده کند- ایلنا| نماینده امریکا در سازمان ملل مدعی شد که ایران نباید اجازه این را داشته باشد که از توافق هسته‌یی برای گروکشی استفاده کند. «واشنگتن پست» نوشت: نیکی ‌هیلی بعد از هشدارهای رییس‌جمهور کشورمان در مجلس دهم که گفته بود در صورت ادامه تحریم‌های امریکا، ایران می‌تواند ظرف چند روز و چند ساعت از توافق هسته‌یی خارج شود، گفت:«توافق هسته‌یی نباید به یک شکست بسیار عظیم تبدیل شود.»او مدعی شد:«ایران تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌یی را داشته باشد.»

 سپاه عملیات مستقل زمینی در سوریه نداشته است-ایسنا| سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه با تاکید بر اینکه سپاه عملیات مستقل زمینی در سوریه نداشته است، گفت: انتقام سخت از داعش و تکفیری‌ها به واسطه شهادت شهید حججی و مدافعان حرم در دستور کار سپاه قرار داشته و در زمان مقتضی عملیاتی می‌شود. سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه در گفت‌وگویی با اشاره به انتشار خبرهایی که درباره عملیات سپاه در سوریه مطرح می‌شود، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصمم‌تر از گذشته حمایت‌های مستشاری خود از ارتش و نیروهای مردمی سوریه را تا برچیده شدن بساط تروریسم تکفیری از این کشور ادامه خواهد داد.

 دیدار رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اردوغان- انتخاب| رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با رییس‌جمهور ترکیه دیدار کرد. خبرگزاری آناتولی از دیدار رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه و سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که در صدر هیات بلندپایه نظامی و سیاسی وارد آنکارا شده‌اند، خبر داد. روابط دوجانبه دفاعی، تحولات منطقه و موضوع مبارزه با تروریسم و همکاری‌های مرزی مهم‌ترین محورهای سفر سرلشکر باقری با مقامات ترکیه را تشکیل می‌دهد. باقری در روز نخست سفرش به آنکارا با ژنرال خلوصی آکار همتای ترک خود در مقر ستاد مشترک کل ارتش ترکیه در این شهر دیدار کرده بود.

 هیچ ممنوعیتی بر برنامه موشکی‌ ایران وجود ندارد-صدا و سیما| رگئی لاوروف تاکید کرد: هیچ ممنوعیتی بر برنامه موشکی ایران وجود ندارد. اقدام تهران به افزایش بودجه توسعه موشک‌های ایران مساله‌یی صرفا داخلی است. وزیر امور خارجه روسیه گفت: امیدوارم ایران از توافق هسته‌یی خارج نشود و واشنگتن از تعهدات خود شانه خالی نکند و تعهدات خود را براساس توافق هسته‌یی با ایران انجام دهد. لاوروف اقدام تهران به افزایش بودجه توسعه موشک‌های ایران را مساله‌یی صرفا داخلی توصیف کرد. لاوروف با انتقاد از اقدامات مغایر برجام امریکا گفت: واشنگتن باید بدون قید و شرط به تعهدات خود در قبال این توافق بین‌المللی عمل کند.

 اعلام حمایت بیش از 200 هنرمند از صالحی- ایرنا|  بیش از 200نفر از هنرمندان پیشکسوت از سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی رییس‌جمهوری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم اعلام حمایت کردند. 207 نفر از هنرمندان پیشکسوت تراز اول کشور در رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای سنتی و معماری از سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی دکتر حسن روحانی در دولت دوازدهم اعلام حمایت کردند. در این لیست نام افرادی چون داریوش ارجمند، عبدالله اسکندری، عزت‌الله انتظامی، ژرژ پطروسی، لوریس چکناواریان، اسماعیل خلج و... به چشم می‌خورد.

 بعید است ایران و امریکا از برجام خارج شوند- ایسنا| ولادیمیر فیتین، تحلیلگر سیاسی روس در موسسه روس برای مطالعات راهبردی(RISS) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به عملکرد دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا گفت: تمایل دولت ترامپ برای راه انداختن جنگ کلمات به نوعی تبدیل به یک رویه سیاسی شده است. وی درباره اظهارات حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در پارلمان که گفته است اگر امریکا به تحریم‌های خود ادامه دهد، ایران می‌تواند ظرف چند ساعت توافق هسته‌یی را کنار بگذارد، بیان کرد: بسیار بعید است که تهران با دیگر طرف‌های توافق در گروه 1+5 از توافق خارج شوند، چراکه نابود کردن این توافق واقعا به نفع هیچ کس نیست.

 به دنبال توافق با ترکیه برای تامین امنیت مرزها هستیم- ایرنا| سردار رمضان شریف، مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سفر سردار باقری، فرمانده کل نیروهای مسلح به ترکیه گفت: به دنبال یک توافق خوب با کشور ترکیه برای تامین هر چه بهتر امنیت مرزهای ایران و ترکیه به خصوص در غرب و شمال غرب کشور هستیم. وی اظهار کرد: متاسفانه گروهک‌های تروریستی طی سال‌های اخیر از طریق مرزهای مشترک ایران و ترکیه در غرب و شمال غربی کشور نا امنی‌هایی ایجاد کرده‌اند هر چند این گروهک‌ها با برخورد شدید نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند. رمضان شریف افزود: در‌گیری‌های نیروهای مسلح و سپاه با این گروهک‌ها هر چند امنیت را برقرار کرده بود ولی برای سرمایه‌گذاران از لحاظ روانی دغدغه‌هایی به وجود آورده بود.

 

 

ارسال نظر