دنیای فناوری

۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۰۲:۰۴:۵۶
کد خبر: ۱۸۶۱۲۱

جریمه‌های نقض حریم خصوصی در اتحادیه اروپا هفت برابر شد

مقامات حفاظت دیتای اتحادیه اروپا از ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۱ مجموعا ۱.۲ میلیارد دلار جریمه برای نقض قانون مقررات عمومی حفاظت از دیتای این بلوک صادر کردند. به گزارش ایسنا، تحقیقات جدید نشان داد جریمه‌ها برای نقض قانون حریم خصوصی اتحادیه اروپا در سال گذشته حدود هفت برابر افزایش یافته است. مقامات حفاظت دیتای اتحادیه اروپا از ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۱ مجموعا ۱.۲ میلیارد دلار جریمه بابت موارد نقض مقررات عمومی حفاظت از دیتای این بلوک صادر کردند که بالاتر از حدود ۱۸۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ بود. گزارش نشت اطلاعات از سوی شرکت‌ها به رگولاتورهای اتحادیه اروپا رشد ملایمی داشت و با هشت درصد افزایش، به ۳۵۶ مورد در روز رسید. مقررات عمومی حفاظت از دیتا از سال ۲۰۱۸ به اجرا درآمده است. هدف از تغییرات فوری در مقررات دیتای اتحادیه اروپا، دادن قدرت بیشتر به مصرف‌کنندگان برای کنترل اطلاعاتشان است. شرکت ها ملزم هستند مبنای حقوقی واضحی را برای جمع‌آوری و پردازش اطلاعات شخصی کاربران فراهم کنند. و شرکت ها باید به مقامات درباره هر گونه نشت اطلاعات در مدت ۷۲ ساعت اول شناسایی آن اطلاع دهند. قصور در رعایت این مقررات به صدور جریمه‌های سنگینی منتهی می‌شود که به حدود چهار درصد درآمد جهانی سالانه شرکت یا ۲۰ میلیون یورو (۲۲.۸ میلیون دلار) بالغ می‌شود که مبلغ بیشتری است.

اسپانیا تبلیغ رمزارز توسط اینفلوئنسرها را قانونمند می‌کند

اسپانیا قوانین جدیدی برای شیوه تبلیغ دارایی‌های رمزارزی توسط اینفلوئنسرها و افراد دیگر در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، از ماه آینده «کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار اسپانیا (CNMV) » افراد و شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا حداقل ۱۰ روز قبل از آغاز کمپین برای دارایی‌های رمزارزی به این مرجع اطلاع دهند. قوانین مذکور شامل اینفلوئنسرهایی با بیش از ۱۰۰ هزار فالوئر می‌شود که برای ترویج رمزارز، دستمزد دریافت می‌کنند. این در حالی است که دریافت دستمزد در قبال تبلیغ رمزارز در سراسر جهان با انتقادات و حتی شکایت‌هایی روبرو شده است. طبق گزارش موجود تبلیغ‌کنندگان رمزارز باید محتوای کمپین آتی خود را به CNMV ارایه دهند. همچنین آنها باید هشدارهایی درباره ریسک‌های این حوزه را نیز در محتوای مذکور بگنجانند. قوانین طراحی شده به « کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار اسپانیا» اجازه می‌دهد اکوسیستم بازاریابی در حوزه دارایی رمزارزی را رصد و تضمین کند افراد از ریسک‌های آن آگاه باشند. این سازمان قبلاً از شبکه‌های اجتماعی برای کنترل تب بازار رمزارز استفاده کرده بود. در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی و هنگامی که آندرس اینستا (بازیکن حرفه‌ای فوتبال) با اشتیاق زیاد مشغول تبلیغ صرافی رمزارز بینانس بود، «کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار اسپانیا» در پاسخ به یکی از توییت‌های وی هشدار داد دارایی‌های رمزارز محصولاتی هستند که قانونی برایشان تعیین نشده و ریسک بالایی دارند. رمزارز و تبلیغات فضای مجازی هر دو حوزه‌هایی با انبوهی از ابهامات قانونی هستند و ترکیب آنها چالش‌برانگیز است.

 

ارسال نظر