اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۰۲۰

از رشد 2 برابری فروش اینترنتی تا نابودی 800  میلیون شغل  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «ظرفیت فروش اینترنتی در کشور پیش از شیوع کرونا از نظر ریالی، نزدیک به 3.5 درصد فروش خرد کشور در فضای مجازی بود اما امروز به 7 درصد رسیده است.» به گزارش رادیو گفت‌وگو، محمدجواد آذری جهرمی به تشریح وضعیت مصرف اینترنت پس از شیوع کرونا پرداخت و اظهار کرد: «شیوع کرونا سبب خانه‌نشینی مردم شده است و شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای دنیا در آغاز این پدیده با تکمیل شدن ظرفیت مسیرهای ارتباطی مواجه شده‌اند.

بر اساس یک گزارش پهنای باند مصرفی در ایران توسط مردم با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده و تقریبا نسبت به اول اسفند ترافیک عبوری از شبکه 2.5 برابر شده است. رشد در شبکه خانگی بیشتر و گوشی تلفن همراه کمتر از سایر بخش‌ها بوده است اما با این حال شاهد رشد 70 درصدی در شبکه و دیتای موبایل بوده‌ایم.» وی همچنین بیان کرد: «ظرفیت فروش اینترنتی در کشور پیش از موضوع اپیدمی کرونا از نظر ریالی، نزدیک به 3.5 درصد فروش خرد کشور در فضای مجازی بود اما امروز به 7 درصد رسیده و در حال رشد است. تحول اقتصاد دیجیتال پس از کرونا رخ خواهد داد و 800 میلیون شغل در دنیا از بین خواهد رفت و مشاغل جدیدی ایجاد خواهد شد که ما باید خود را آماده کنیم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلایل افزایش مصرف اینترنت اشاره کرد و گفت: «دلیل این گرایش، سرگرمی، انجام بخشی از کارها مانند خرید و آموزش درس دانشگاهی به‌صورت مجازی است. تا جایی که در روز سه‌شنبه یک درصد از ترافیک کل شبکه به کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها اختصاص داشت.»

آذری جهرمی فضای مجازی را یک فرصت بی‌نظیر برای عبور و تحمل کشور در شرایط کرونا توصیف کرد و گفت: «این رخداد را می‌توان یک آزمون برای سنجش وضعیت رسانه، شناسایی خلأهای آن و چگونگی مدیریت این مشکلات دانست. در واقع این روزها فرصت خوبی بود تا نحوه مواجهه با فضای مجازی را ببینیم، برای آن برنامه‌ریزی کنیم و بیشتر بر آن مسلط شویم.» وی با بیان اینکه فضای مجازی بسیار گسترده است اما لزوما با رسانه یکی نیست، گفت: «در این شرایط که یک رخداد همگانی رخ داده، توجه همه مردم به رسانه‌ها و اخبار بسیار شدید شده است. در واقع در این وضعیت همه اخبار از سودجویان بازار تا برداشت‌های سیاسی برای منحرف و مشوش کردن ذهن مردم مورد توجه قرار می‌گیرد.»

افزایش ۱٨ درصدی مصرف آب در استان اصفهان

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا مصرف آب در اصفهان ۱٨درصد افزایش یافته است.

مهندس هاشم امینی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر افزایش میزان مصرف آب اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا وضعیت آب اصفهان نسبت به مشابه سال گذشته ۱٨ درصد افزایش یافته است و حتی در بعضی روزها شاهد رشد ۲۵ درصدی مصرف آب بوده ایم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا مردم را نسبت به مسائل بهداشتی حساس کرده است، تصریح کرد: با زایش مصرف آب تمام سعی ما حفظ پایداری شبکه و مدیریت توزیع برای تامین آب است، اما لازم است بر مصرف بهینه تاکید شود تا در شرایط حساس کنونی، با قطعی آب مواجه نشویم.

 

ارسال نظر