دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۰:۲۶:۴۹
کد خبر: ۱۵۳۰۶۹

«اسکرین‌شات‌های هوشمند» در آپدیت گوگل‌اپ

گوگل قصد دارد در آپدیت «گوگل اپ» یک ویژگی جدید به نام «اسکرین‌شات‌های هوشمند» را اضافه کند. کاربر با کمک این ویژگی می‌تواند جست‌وجو انجام دهد یا ویژگی‌های بصری عکس را شناسایی کند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، احتمالا گوگل به زودی دو ویژگی «ادیت و اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات» و «چه چیزی در نمایشگر من وجود دارد» را با یکدیگر ترکیب کند. ویژگی«چه چیزی در نمایشگر من وجود دارد» با کمک هوش مصنوعی فعال می‌شود. طبق گزارش‌های مختلف ویژگی ترکیبی جدید «اسکرین‌شات‌های هوشمند» نام دارد و در آخرین نسخه «گوگل اپ» ۱۰.۶۱ رصد شده است. بطور معمول هنگامی که کاربر یک اسکرین‌شات می‌گیرد، جعبه ابزاری نمایان می‌شود. کاربر می‌تواند گزینه‌های ادیت یا اشتراک‌گذاری را در آن انتخاب کند، یا آنکه اسکرین‌شات را به اپلیکیشن دلخواه خود ارسال کند. اما در آپدیت جدید یک گزینه جدید به نام «لنز» نیز ارایه شده است. کاربر با انتخاب گزینه لنز می‌تواند جست‌وجو انجام دهد، ویژگی‌های بصری تصویر را شناسایی کند یا حتی آیتم‌های مشابه آن را بیابد. ویژگی‌های فعلی ادیت اسکرین‌شات نیز احتمالا بدون تغییر در آپدیت جدید وجود دارند.

آزمایش 5G در کره جنوبی

دو شرکت اس‌کی‌تله‌کام کره جنوبی و اریکسون برای اولین‌بار شبکه مخابراتی نسل پنجم را با تجهیزات کامل و به‌روزشده آزمایش کردند. به گزارش فارس به نقل از زددی نت، دو شرکت اس‌کیتله‌کام و اریکسون اعلام کرده‌اند برای اولین‌بار یک شبکه نسل پنجم تلفن همراه را مورد آزمایش قرار داده‌اند که در آن فقط از سیستم‌های نسل پنجم استفاده شده است. از جمله تجهیزات و سخت‌افزارهای نسل پنجم مورد استفاده در این شبکه می‌توان به گوشی‌ها، ایستگاه‌های رادیویی، دکل‌ها و دیگر ابزار مخابراتی 5G اشاره کرد. سرعت تبادل داده از طریق این شبکه آزمایشی دو برابر شبکه‌های نسل چهارم بوده و سرعت پردازش داده‌ها از این طریق نیز در مقایسه با شبکه‌های نسل چهارم سه برابر شده است. این دو شرکت در ماه جولای نیز با همکاری یکدیگر با موفقیت برخی تجهیزات شبکه‌ای نسل پنجم را آزمایش کرده بودند. در این آزمایش شرکت سامسونگ نیز مشارکت داشت. اس‌کی‌تله‌کام کره جنوبی امیدوار است تجاری‌سازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه در نیمه اول سال 2020 انجام شود. در عین حال اتحادیه بین‌المللی مخابرات نیز در حال نهایی‌سازی استانداردهای نسل پنجم است و انتظار می‌رود این استانداردها تا ابتدای زمستان اعلام شوند.

تشخیص بیماری قلبی با هوش مصنوعی

محققین دانشگاه MIT موفق شدند با کمک هوش مصنوعی احتمال بروز بیماری قلبی را پیش‌بینی کنند. این هوش مصنوعی تنها با ۱۵ دقیقه نوار قلب گرفتن، می‌تواند احتمال سکته قلبی تا ۳۰ روز بعد را اطلاع دهد. به گزارش دیجیاتو، این محققین با کمک هوش مصنوعی سیستم یادگیری ماشینی را توسعه داده‌اند که به کمک تست ۱۵دقیقه‌ای نوار قلب یا همان ECG  می‌تواند مشکلات عروقی را تشخیص دهد و به کمک محاسبات فشار خون، احتمال بروز بیماری قلبی و عروقی را تا ۳۰ روز یا حتی یک سال آینده را پیش‌بینی کند. این سامانه هوشمند ریسک کاردیو (RiskCardio) نام‌گذاری شده و بر اساس داده‌های واقعی بیماران پیشین توسعه یافته است. آموزش این سیستم به شکل زیر انجام شد: اگر بیمار زنده بماند، ضربان قلب او طبیعی قلمداد شده و اگر از دنیا برود، فعالیت قلبش خطرناک در نظر گرفته می‌شود. نتیجه نهایی گزارش‌شده به کاربرانی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند نیز از میانگین سری ضربان قلب متوالی گزارش می‌شود. همچنین منطق پشت این هوش مصنوعی بر اساس «نوسان بیشتر ضربان قلب، احتمال بیشتر مرگ بر اثر نارسایی قلبی» عنوان شده است. البته به گفته محققین، ریسک کاردیو هنوز جای کار زیادی دارد. اهداف آتی آنها گسترده کردن داده‌ها برای پوشش بازه‌ سنی بزرگ‌تر، پیشینه‌ هر شخص و سن و سال افراد عنوان شده است. همچنین این تکنولوژی باید بسیار دقیق باشد زیرا در صورت بروز خطا در پیش‌بینی‌ها، تبعات جانی را به همراه داشت.

دستگیری جاسوسان تلفن همراه در رژیم صهیونیستی

مدیران یک شرکت فناوری رژیم صهیونیستی که تجهیزاتی برای استراق سمع مکالمات گوشی‌های هوشمند و سرقت داده‌های آنها به فروش می‌رساندند، دستگیر شدند. به گزارش مهر به نقل از زددی نت، پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به دفاتر این شرکت، تعدادی از مدیران ارشد شرکت یادشده را دستگیر کرده است. شرکت یادشده Ability نام دارد و ابزاری برای هک کردن گوشی‌های هوشمند را به مشتریان خود در سراسر جهان می‌فروشد. بسیاری از کشورهای اروپایی، امریکایی و عرب حاشیه خلیج فارس از مشتریان شرکت مذکور بوده‌اند. پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر دو زیرمجموعه این شرکت به نام‌های Ability Computer & Software و Ability Security Systems یورش برده است. تولیدات این شرکت در دنیا کم‌نظیر بوده و در آنها از آسیب‌پذیری‌های خاص پروتکل‌های مخابراتی و ارتباطی برای ردگیری، جاسوسی و استراق سمع از گوشی‌های هوشمند افراد قربانی سواستفاده می‌شود. دولت رژیم صهیونیستی تحقیق در مورد عملکرد این شرکت و مشتریان آن را از ابتدای سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است.

 

ارسال نظر