دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۶۲۷

محصولات جدید اپل رونمایی شد

اپل شب گذشته در سالن «استیو جابز» در کالیفرنیا از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. مراسم رونمایی از آخرین و جدیدترین محصولات کمپانی اپل، ‌همانطور که پیش‌بینی شده بود، 10 سپتامبر برگزار شد و طی این مراسم، کمپانی اپل از ۳ آیفون جدید خود رونمایی کرد. این مراسم به صورت آنلاین از یوتیوب برگزار شد. سه مدل گوشی جدید رونمایی‌شده، آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و ایفون ۱۱ پرو مکس بود که جایگری آیفون XR، Xsو Xs max شدند.  از دیگر محصولاتی که رونمایی شدند، می‌توان به لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو که اخیرا تغییراتی در ظاهر و طراحی آن اعمال شده و دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی است و یک ردیاب اشیا مجهز به فناوری واقعیت افزوده و نسخه‌های به‌روز‌شده اپل واچ اشاره کرد. به گزارش ایسنا، این شرکت همچنین قصد دارد تا پایان سال جاری سرویس اختصاصی بازی خود موسوم به اپل آرکید (Apple Arcade)  

را نیز توسعه دهد. در صورت راه‌اندازی سرویس بازی اپل آرکید، بالغ بر ۱۰۰ بازی متنوع به کاربران و علاقه‌مندان به بازی و گیمینگ و دیجیتال و مبتنی بر واقعیت مجازی و افزوده در ابتدا از سوی اپل ارایه می‌شود.

بریتانیایی‌هایی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند

براساس نتایج پژوهشی جدیدی که روی 2000 بریتانیایی انجام گرفت، مشخص شد در حدود ۱۸ درصد جمعیت این پادشاهی از اینترنت استفاده نمی‌کنند. به گزارش دیجیاتو، پژوهشی که به همت محققان موسسه اینترنت آکسفورد انجام شده نشان می‌دهد ۱۸ درصد از جمعیت بریتانیا یا سالخورده‌تر از سن لازم برای استفاده از اینترنت هستند یا به خاطر وضعیت مالی امکان اتصال به شبکه جهانی وب را ندارند. گرنت بلنک از محققان دست‌اندرکار این پروژه که نظارت بر تیم پژوهشگران را نیز برعهده داشته در این باره گفت: 18 درصد یادشده یا بسیار سالخورده‌اند، یا نسبتا سواد پایینی دارند و درآمدهایشان در سطحی نیست که بتوانند از اینترنت استفاده کنند. این افراد به هیچ طریق (موبایل یا کامپیوتر) از اینترنت استفاده نمی‌کنند و با افزایش سن شهروندان بریتانیایی بر این جمعیت نیز اضافه می‌شود. رقم ۱۸ درصد بالاتر از اعداد و ارقام رسمی اعلام‌شده برای غیرکاربران اینترنتی در بریتانیاست و علت نیز به نحوه نمونه‌گیری از جمعیت انگلستان بر می‌گردد. به این ترتیب طبق اطلاعاتی که دفتر ملی آمار بریتانیا ارایه کرده در حدود ۷.۴ درصد از جمعیت بریتانیا از اینترنت استفاده نمی‌کنند. به گفته بلنک از موسسه اینترنت آکسفورد اداره ملی آمار بریتانیا در این پژوهش صرفا افرادی را در نظر گرفته که کار می‌کنند یا ممکن است شاغل باشند و آنهایی که به هر دلیلی شغل ندارند و هچنین افرادی نظیر توانیاب‌ها یا ساکنین خانه‌های سالمندان را به حساب نیاورده است. در مقابل اما تحقیق انجام‌شده توسط موسسه آکسفورد کلیه این افراد را در نظر گرفته تا به نمایی دقیق‌تر از زندگی آنلاین بریتانیایی‌ها دست پیدا کند. به گفته بلنک در بریتانیا تقریبا هر فردی که زیر ۵۰ سال داشته باشد به اینترنت دسترسی دارد اما در میان افرادی که بیشتر از این سن دارند با کاهش دو درصدی شمار کاربران اینترنت روبرو هستیم. در واقع دلایل زیادی وجود دارند که همزمان با افزایش سن محبوبیت اینترنت را در نظر افراد کمرنگ می‌کنند. برای مثال با سالخورده‌تر شدن افراد، دایره دوستان و نزدیکان آنها نیز کوچک‌تر می‌شود و در نتیجه آنها دلایل کمتری برای حضور در فضای آنلاین پیدا می‌کنند. البته دلایلی مانند نقض حریم خصوصی، درآمدهای کمتر از 12500 پوند، ناراحتی از بابت تبلیغات هدفمند و دنبال‌کننده‌های آنلاین، قرار گرفتن در معرض ویروس‌های کامپیوتری و دریافت ایمیل‌های آزاردهنده از دیگر دلایل مطرح شده برای کاهش علاقه‌مندی این افراد به اینترنت است.

رونمایی ازسریع‌ترین شارژر گوشی

شیائومی از سریع‌ترین شارژر بی‌سیم تلفن همراه خود به نام Mi Charge Turbo با قدرت 30 وات رونمایی کرد. به گزارش دیجیاتو، شرکت چینی شیائومی می‌گوید شارژر بی‌‌سیم جدیدش، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی گوشی mi 9 pro را زیر نیم ساعت تا 50 درصد شارژ کرده و در مدت زمان 70 دقیقه آن را به‌طور کامل شارژ می‌کند. در این شارژر یک سیم‌پیچ پنج لایه نانوکریستالی با بازده تبدیل انرژی 98 درصدی به کار رفته که منجر به فعالیت دستگاه در دمای بهینه می‌شود. همچنین این شارژر از فن‌هایی برخوردار است که گوشی را حین شارژ خنک می‌کنند. البته اعداد و ارقام ذکر‌شده روی کاغذ هستند و در دنیای واقعی عوامل مختلفی از جمله افت عملکرد به دلیل گرما می‌توانند زمان شارژ را بیشتر کنند. اما با وجود این تکنولوژی Mi Charge Turbo با سرعت بالایی گوشی را شارژ می‌کند. به عنوان مقایسه گوشی mi 9 pro از شارژ سریع بی‌سیم 20 واتی بهره‌مند بوده و باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی آن در مدت نیم ساعت فقط 30 درصد شارژ می‌شود. پرچمدار mi 9 pro برای اولین‌بار از شارژر بی‌سیم 30 واتی بهره‌مند خواهد شد. البته هنوز معلوم نیست شارژر درون جعبه این گوشی قرار می‌گیرد یا اینکه باید همانند گوشی می9 آن را جداگانه خرید. گوشی mi 9 pro از شارژ معکوس 10 واتی هم برخوردار است. هنوز از تاریخ عرضه آن اخباری منتشر نشده است. شیائومی تلاش زیادی برای جلو راندن تکنولوژی شارژ سریع می‌کند. این شرکت فروردین ماه امسال فناوری شارژ 100 واتی خود را آزمایش کرد.

 

ارسال نظر