اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۵۹

گوگل پایگاه‌های نظامی تایوان را لو داد

دیلی استار|  نسخه آنلاین نرم افزار گوگل ارث به صورت اتفاقی و ناخودآگاه مکان پایگاه‌های نظامی تایوان را آشکار و هویدا کرده است. برخی از رسانه‌های خبری در چین از لو رفتن مکان قرارگیری برخی از تجهیزات و پایگاه‌های نظامی در تایوان خبر دادند. این خبر در صورتی که صحت داشته باشد، می‌تواند برای هر دو طرف بد تمام شود چراکه همواره محل پایگاه و اردوگاه‌های نظامی کشورهای مختلف از جمله اطلاعات فوق سری و محرمانه آن کشور به شمار می‌رود، بنابراین لو رفتن آن توسط ماهواره‌های گوگل که به منظور اطلاع‌رسانی به کاربران رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی به کار گرفته شده و خدمات مختلفی را درباره موقعیت جغرافیایی اماکن مختلف به کاربران ارایه می‌دهد، می‌تواند ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیری را به زیرساخت‌های نظامی و دفاعی آن کشور و منطقه وارد کند. درواقع، گوگل ارث با ارایه و انتشار جدیدترین نسخه از به‌روزرسانی نرم افزار کاربردی خود به کاربران محل دقیق و ابعاد پایگاه‌های نظامی واقع در شهرهای تایپه، نیو تایپه، تایوان و تایچونگ را نمایش داده است و همین امر نیز بسیاری از مقامات نظامی و بالا مرتبه تایوانی را نگران کرده است.

امکان لمس و استفاده از اشیا  با هدست واقعیت مجازی

نیو اطلس| مایکروسافت در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل از هدست واقعیت افزوده جدید خود موسوم به هولولنز ۲ رونمایی کرده که راحتی و توانایی‌های بیشتری دارد. این شرکت فروش هدست‌های واقعیت افزوده خود را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرد، اما این محصول عمدتا برای جلب نظر کاربران حرفه‌ای و صاحبان مشاغل طراحی شده بود. اما هولولنز ۲ سازگاری بیشتری با بدن انسان دارد، تاثیرگذاری قدرتمندتری روی ذهن افراد داشته و آنها را در دنیای مجازی غرق می‌کند و در نهایت از توان پردازش و سخت افزار مناسب‌تری برخوردار است.

میدان دید کاربران در هولولنز ۲ دو برابر مدل قبلی است و افراد می‌توانند مناظر بیشتری را مشاهده کنند. تراکم هولوگرافیک این هولولنز کماکان ۴۷ پیکسل به ازای هر درجه بوده و از طریق آن تعامل مستقیم با اشیای سه بعدی مجازی به شکلی باورپذیرتر به مدد هوشمندسازی گسترده تجهیزات آن ممکن است. کاربرانی که هولولنز ۲ را آزمایش کرده‌اند می‌گویند افراد در زمان استفاده از آن تصور می‌کنند که واقعا در حال لمس و استفاده از اشیای مختلف بوده و می‌توانند آنها را چرخانده یا چپ و راست کنند. سیستم ردگیری چشمان این هدست مطالعه متون را از طریق آن ساده‌تر می‌کند.

 

ارسال نظر