اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۹۰
اخبار

اپلیکیشن تماشای فیلم آنلاین توسط «مایکروسافت»

ورج| مایکروسافت درحال توسعه یک اپلیکیشن اختصاصی برای تماشای فیلم و تلویزیون در دستگاه‌های اندرویدی و iOS است.

 از آنجا که مایکروسافت نتوانست در عرضه سیستم عامل ویندوزفون مخصوص گوشی‌های هوشمند موفق شود، حالا به نظر می‌رسد که می‌خواهد با توسعه یک اپلیکیشن تماشای فیلم و تلویزیون اختصاصی کاربرانش را خوشحال کند.

این اپلیکیشن روی رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ کنسول‌های بازی ایکس باکس همچنین مرورگرهای اینترنتی موبایل با بهره‌مندی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ قابل اجرا و دسترسی خواهد بود.

در صورتی که پای این اپلیکیشن به سیستم عامل اندروید و iOS باز شود با اپلیکیشن آیتونز اپل Movies & TV گوگل پلی و سایر پلت‌فرم‌های تماشای ویدیوی آنلاین به رقابت تنگاتنگی خواهد پرداخت.

«ایرباس» کاوشگر مریخ  طراحی می‌کند

انگجت| سازمان فضایی اروپا قراردادی 5.2میلیون دلاری با ایرباس امضا کرده تا یک کاوشگر با قابلیت جمع‌آوری نمونه‌های خاک مریخ را طراحی کند. در ماه آوریل ناسا و سازمان فضایی اروپا برای بررسی امکان ارسال نمونه از خاک مریخ به زمین با یکدیگر موافقت کردند.  اکنون سازمان فضایی اروپا قراردادی 5.2 میلیون دلاری با ایرباس امضا کرده تا طرح اولیه یک کاوشگر با قابلیت جمع‌آوری نمونه از سطح مریخ را ارائه کند. این سازمان فضایی گروهی از مهندسان ایرباس در استیونیج انگلیس را برای این ماموریت انتخاب کرده زیرا آنها مشغول ساخت کاوشگر ExoMars هستند. کاوشگر مذکور قرار است در ٢٠٢١میلادی به مریخ ارسال شود.

به هر حال ماموریت کاوشگر جدید برخلاف ExoMars و تمام ابزارهای علمی‌اش، یافتن و جمع‌آوری محفظه‌های حاوی نمونه از خاک مریخ است که کاوشگر Mars۲۰۲۰ ناسا آماده می‌کند اما این بدان معنا نیست که طراحی چنین وسیله‌یی کار آسانی است.

 کاوشگر Mars۲۰۲۰ با حفاری در سطح مریخ نمونه‌هایی را جمع‌آوری و در ٣٠ لوله آزمایشگاهی آماده می‌کند. این لوله‌ها در نقاط مختلف سیاره پراکنده هستند.

کاوشگر ایرباس باید بتواند نمونه‌ها را از فاصله دور ردیابی کند و به طور خودکار به مکان مورد نظر برود. در مرحله بعد کاوشگر با بازوی روباتیک نمونه‌ها را برداشته و آنها را در یک مخزن نگهداری می‌کند همچنین این کاوشگر باید هر روز مسیر خود را برنامه‌ریزی کند.

پیش‌نمایش تازه «ویندوز ۱۰» با تغییرات اساسی

ونچربیت| مایکروسافت نسخه آزمایشی به روز شده تازه‌یی از ویندوز ۱۰ را عرضه کرده که شامل به روزرسانی‌هایی در مرورگر، نحوه نمایش داده‌ها، ویرایشگر رجیستری و... است. در این نسخه برنامه‌های اسکایپ و

Diagnostic Data Viewer هم به روز شده و نحوه نمایش داده‌های تایپ شده، فونت‌ها، تنظیمات امنیتی، بخش‌های Task Manager، accessibility، واقعیت مخلوط یا mixed reality و... بهبود داده شده‌اند.

انتظار می‌رود بعد از عرضه نسخه‌های پیش نمایش ویندوز ۱۰ نسخه به روز شده نهایی تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ عرضه شود. این شرکت تا به حال ۵ به روزرسانی عمده برای نسخه اولیه ویندوز ۱۰ عرضه کرده که عبارتند از به روزرسانی نوامبر، به روزرسانی سالگرد، به روزرسانی طراحان، به روزرسانی پاییز و به روزرسانی آوریل ۲۰۱۸.

شاید بیشترین به روزرسانی در برنامه‌های ویندوز ۱۰ مربوط به مرورگر اینترنتی Edge باشد. بهبود نحوه قرائت اطلاعات، امکان تغییر رنگ‌های بخش‌هایی از نوشته‌ها، امکان فوکوس بهتر برای تسهیل قرائت اطلاعات، بهبود قابلیت تکمیل خودکار و افزایش امکانات میله ابزار پی‌دی‌اف ازجمله تغییرات این مرورگر است.

تنظیمات بخش نمایش یا Display هم تغییرات زیادی داشته و ازجمله صفحه‌یی به نام Windows HD Color برای وسایلی در نظر گرفته شده که قابلیت نمایش تصاویر ویدئویی با فناوری HDR را دارند. در این بخش در مورد قابلیت‌های رنگ نمایشگری که به سیستم عامل ویندوز متصل شده، گزارش داده می‌شود تا کاربر بهتر در این زمینه تصمیم بگیرد.

در بخش ویرایشگر Registry نیز شاهد تغییرات زیادی هستیم. به عنوان مثال با استفاده از دکمه‌های کنترل و بک اسپیس می‌توانید کلمه آخر را پاک کنید از کنترل و دیلیت هم برای پاک کردن کلمه بعدی استفاده می‌شود.

ازجمله دیگر به روزرسانی‌های این نسخه آزمایشی می‌توان به ارتقای رابط کاربری، رفع برخی خطاهای پیش‌بینی نشده، افزودن امکاناتی به تنظیمات وای‌فای و اینترنت و... اشاره کرد.

 

 

ارسال نظر