در میان خبرها

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۳۷

یک میهمان تازه‌وارد در تالار

محصولات گوگردی یک پالایشگاه در بورس کالا پذیرفته شد. مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با شانا اظهار کرد: این شرکت به‌عنوان یکی از پالایشگاه‌های تولید گوگرد موفق به پذیرش این محصول در بورس کالای ایران شد. ناصر اسلامی افزود: براین اساس، پذیرش ٣محصول گوگرد کلوخه، گوگرد دانه‌بندی (پاستیل) و کود گوگرد بنتونیتی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در بورس کالا قطعی شد. وی خاطرنشان کرد: این شرکت با تولید روزانه بیش از ٢هزار تن انواع محصولات گوگردی، بزرگ‌ترین واحد تولید گوگرد در ایران بوده که با ورود به بورس کالای ایران و با استفاده از پتانسیل‌های این بازار، موفق به کشف نرخ منصفانه این محصول و دستیابی به بازارهای ثابت برای فروش این فرآورده استحصالی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: این اقدام، امکان ورود سایر فرآورده‌های واحدهای تابعه شرکت ملی گاز ایران را به بازارهای سرمایه فراهم می‌کند. اسلامی تصریح کرد: شفافیت مالی ازجمله اهداف این شرکت برای عرضه گوگرد تولیدی این پالایشگاه در بورس است که مکانیسم فروش از طریق بورس را در تراز نخست معاملات مالی عادلانه، قابل نظارت همگانی و بسیار کم‌هزینه قرار می‌دهد که این موضوع برای هر ٢ طرف معامله منافع بسیاری خواهد داشت.


معامله 40 هزار تن تختال

تالار صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز گذشته شاهد 40معامله‌هزار تن تختالC شرکت فولاد هرمزگان جنوب به‌قیمت 14‌هزار‌‌و‌320ریال بود. به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالا، تالار مذکور همچنین شاهد معامله 40تن مس مفتول شرکت صنایع مس کاوه به‌قیمت 218‌هزار‌و225ریال بود. شایان ذکر است، معامله 68‌هزار‌و500تن انواع ورق فولادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سیستم مچینگ ثبت شد. مجتمع‌های پتروشیمی آریاساسول، پلی‌نار، تبریز، تندگویان، جم، رجال، شازند، مارون، نوید زرشیمی و شرکت پلیمر کرمانشاه نیز بیش از 12‌هزار تن انواع ماده پلیمری را در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی دادوستد کرد. علاوه بر این، 5182تن انواع قیر، سه‌هزار‌تن وکیوم‌باتوم و 20تن آمونیاک در این تالار به فروش رسید. تالار صادراتی نیز شاهد معامله چهار‌هزار‌تن قیر و 400تن عایق رطوبتی بود. براین اساس درمجموع، بیش از 133هزار تن انواع کالا به‌ارزش حدود 2600میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر