افزایش درآمد کاهش جرم و جنایت

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۰۹


مجله اکونومیست کاوراستوری این هفته خود را به روسیه اختصاص داده و با انتخاب تیتر «اقتصاد مجروح روسیه» شرایط دشوار روسیه را موضوع اصلی خود کرده است. این گزارش مدعی شده که احتمال وقوع بحران در اقتصاد روسیه بسیار محتمل‌تر از خیزش آن است. این گزارش بسیاری از مشکلات اقتصاد روسیه را حاصل اشتباه‌های خود پوتین می‌داند که حتی موجب شده آلمان نیز علیه روسیه موضع‌گیری کند. کاهش قیمت نفت از 110 دلار به 80 دلار به عنوان یکی از عوامل مشکلات اقتصادی روسیه خوانده شده است.

در بخش امریکا گزارشی با عنوان «باراک اوباما از چراغ قرمز عبور کرده» تصمیم اوباما مبنی‌بر پذیرش میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی را عبور او از خط‌قرمز خوانده است. موضوع اعتیاد به موادمخدر از دیگر مطالبی است که از آن در گزارشی با عنوان «بازگشت بزرگ در امریکا» یادشده و در توضیح آن آمده است بیماری بزرگ اعتیاد به هرویین در نسل جدید امریکایی‌ها مجددا بروز کرده است. گزارش دیگری به شهرهای جرم‌خیز امریکا پرداخته و میزان جرم و جنایت در چند شهر ازجمله نیوآرک و نیویورک را در دوره‌های مختلف تاریخی با یکدیگر مقایسه کرده است. نتیجه این گزارش این است که در 20سال اخیر میزان جرم و جنایت در سراسر امریکا در مجموع کاهش یافته و و اف‌بی‌آی معتقد است این سیر کاهشی همچنان با بهبود روند درآمدی مردم، ادامه خواهد یافت.

در بخش تجارت به شرکت‌های در اختیار دولت توجه شده و اقتصاد یونان، پرداخت‌های موبایلی، تجارت خارج از سیستم بانکداری از موضوع‌هایی است که مورد توجه واقع شده است. انتخابات ژاپن و نیز سیاست مالی چین از دیگر مطالب این شماره است.

استرالیا و گرم شدن زمین، رای‌گیری در تایوان با گزارشی با عنوان «جراحی سیاسی» و بالارفتن سطح آموزشی چینی‌ها در گزارشی با عنوان «موضوعی برای تفاخر» و نیز موقعیت فعلی زنگبار و صنعت فیلم در نیجریه از دیگر مطالب مورد توجه این هفته مجله است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر