آینده برزیل در گرو «پتروبراس»

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۱۰


رییس‌جمهور برزیل ضمن تاکید بر تلاش دولت برای پایان دادن به پرونده فساد شرکت نفتی «پتروبراس» اعلام کرد که قطعا تمامی متهمان این پرونده بازداشت شده و مورد مجازات قرار خواهند گرفت.

به گزارش فارس به نقل از تله‌سور «دیلما روسف» رییس‌جمهور برزیل طی یک مصاحبه مطبوعاتی در «بریسبن» یکی از شهرهای بزرگ استرالیا که درحال حاضر مکان برگزاری اجلاس سران گروه 20 است، اعلام کرد که دولت برزیل درخصوص پرونده فساد شرکت «پتروبراس» تمامی تلاش خود را به‌کار گرفته و این قول را به همه مردم کشور می‌دهد که هیچ‌گونه بخشش و مصونیتی نسبت به مجازات عاملان این پرونده وجود نداشته باشد.

«روسف» در ادامه تاکید کرد که سرانجام این پرونده مثبت بوده و قطعا آینده برزیل را دستخوش تغییراتی خواهد کرد. وی در بخشی از سخنانش خاطرنشان کرد: من تصور می‌کنم که این مساله تغییر اساسی را در سیستم اداری کشور ایجاد کند و باعث پایان دادن به فساد شود.

رییس‌جمهور برزیل همچنین افزود: فساد در بخش اداری شرکت «پتروبراس» از ماه مارس گذشته آغاز و آشکار شد که برخی از عاملان آن همان ابتدا شناسایی و بازداشت شدند، ما هم‌اکنون نباید تمامی تلاش‌های این بخش نفتی را بد جلوه داده و افراد بی‌گناه را قربانی متهمان دیگر کنیم.

پلیس برزیل همچنین جمعه گذشته 19نفر را به‌دلیل ایجاد فساد در بخش اداری شرکت دولتی نفتی «پتروبراس» دستگیر کرد که اسامی برخی از آنها به این ترتیب است: «رناتو دوکه»، «پائولو روبرتو کوستا»، «خوزه آلدماریو پینئیرو» و «دالتون دوس سانتوس.»

پلیس برزیل پس از دستگیری متهمان از روز شنبه شروع به بازجویی این افراد کرده و به‌دنبال سایر مجرمان پرونده است. بر اساس گزارشات موجود اوج فساد در این پرونده مربوط به سال‌های 2006 تا 2014 است.

دارایی 277میلیون دلاری متعلق به 36مظنون مربوط به پرونده «پتروبراس» و 3شرکت برجسته که در این رسوایی نقش داشته و نامشان ذکر نشده مسدود شده است.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر امریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر