اختیارات مدیران استانی باید افزایش یابد

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۹۴

رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران گفت: برای ایجاد تحول در استان‌ها باید اختیارات مدیران استانی را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، غلامحسین شافعی عصر پنج‌شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد از تمرکز قدرت در پایتخت به عنوان یک معضل یاد کرد و افزود: تمرکز قدرت در پایتخت ناشی از ضعف مدیریتی است.

وی اضافه کرد: افزایش اختیارات مدیران استانی باعث می‌شود با توجه به نیازها و شرایط استان بهتر تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار کرد: هر یک از استان‌های کشور شرایط خاص خود را در زمینه اقتصادی دارند از این رو نباید نسخه‌یی واحد برای توسعه تمامی استان‌ها در نظر گرفت.

رییس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: براساس تصمیمی که از سال قبل در اتاق بازرگانی گرفته شد، استان‌های کشور براساس اشتراکات

به 8 منطقه تقسیم شدند. در این طرح ایجاد صندوق‌های توسعه‌یی با کمک دولت مد نظر است و امیدواریم مجلس نیز در این زمینه به ما کمک کند. استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه این استان هم‌اکنون 3درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده، گفت: باید این میزان به

6 درصد افزایش یابد.

اسدالله رازانی افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های برخوردار از نظر بارش و زمین‌های مناسب برای کشاورزی محسوب می‌شود. 6 درصد از زمین‌های کشاورزی کشور در استان کرمانشاه وجود دارد درحالی که تنها 3درصد از محصولات مورد نیاز کشور در این استان تولید می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ذخیره آب پشت سدهای استان کرمانشاه بیش از یک میلیارد متر مکعب برآورد می‌شود، گفت: طرح بزرگ گرمسیری نیز در استان درحال اجراست که می‌تواند کشاورزی منطقه را به کلی متحول کند.

رازانی با بیان اینکه به صورت میانگین 50 درصد از زمین‌های کشاورزی کشور آبی است، اظهار کرد: تنها 25درصد از زمین‌های کشاورزی استان کرمانشاه آبی است که باید این رقم به میانگین کشوری نزدیک شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه 370کیلومتر مرز با قسمت‌های کردنشین و عرب‌نشین عراق دارد، یادآور شد: در سال‌های اخیر بیش از

50 درصد صادرات به عراق از مرزهای کرمانشاه انجام شده است.

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه این استان مزیت ویژه‌یی برای صادرات به عراق دارد، گفت: موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین تصویب شده و در صورتی که مجلس نیز با آن موافقت کند، تحولی بزرگی در کرمانشاه ایجاد خواهد شد. رازانی افزود: تا یک ماه آینده راه آهن به مرکز استان می‌رسد و پس از آن تا مرز خسروی امتداد پیدا خواهد کرد. رازانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های دولت اشاره و اظهار کرد: دولت روحانی در دوره اول به دلیل اولویت‌های که داشت، تمرکز خود را بر برجام و رفع تورم گذاشت و توانست موفق باشد.

وی افزود: با توجه به شناختی که از آقای روحانی داریم، خوش‌بین هستیم که دولت در دوره دوم نیز در ترسیم اهدافی که مشخص کرده است با جدیت گام برمی‌دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر