روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۱۴

سایت پارسینه مجرم شناخته شد-ایلنا| علی‌اکبر کساییان سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات در مورد پرونده‌های مطروحه در دادگاه امروز مطبوعات که در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی برگزار شد، گفت: سایت پارسینه به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به اتفاق آرا مجرم و همچنین با اکثریت آرا مستحق تخفیف شناخته شد. وی گفت: رسیدگی به پرونده کاوه اشتهاردی مدیر مسوول سابق روزنامه ایران و مجله رمز عبور به آینده موکول شد.

تشکیل دومین اجلاس سفرای کشورهای محور مقاومت و حامی -خانه ملت| سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دومین اجلاس سفرای کشورهای محور مقاومت و حامی فلسطین به دعوت این کمیسیون با حضور سفرای کشورهای فلسطین، عراق، الجزایر، تونس، عمان، سوریه و لبنان تشکیل شد. وی افزود: محور مقاومت و حمایت از آرمان فلسطین، مساله تروریسم و حمایت غربی‌ها و رژیم‌صهیونیستی از تروریسم در منطقه اعم از داعش، القاعده، بوکوحرام، تحرکات رژیم‌صهیونیستی در منطقه، مساله سوریه، عراق، یمن و افغانستان از جمله مسائل مطرح در این اجلاس یک‌روزه بود. نقوی ادامه داد: در این اجلاس سفیر فلسطین دو پیشنهاد تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی و تشکیل اجلاس علمای جهان اسلام با هدف تبیین شرایط موجود جهان اسلام و منطقه ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

مشارکت حماسی مردم در انتخابات فصل جدیدی برای ایران پدید آورد- ایرنا| مرضیه افخم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی مشارکت گسترده و حماسی مردم ایران به ویژه نسل جوان پرشور و شعور در انتخابات را در داخل و خارج از کشور، پیروزی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود دانست که فصلی جدید برای جمهوری اسلامی ایران پدید آورده است. وی تاکید کرد: مشارکت گسترده و حماسی مردم ایران و به خصوص نسل جوان پر شور و شعور در انتخابات و حضور افتخارآفرین در پای صندوق‌های رای در داخل و خارج از کشور، پیروزی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود بود که فصل جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران پدید آورد.

قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور آماده ابلاغ شد-ایسنا| قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور که در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود، پس از تصویب توسط نمایندگان و تایید شورای نگهبان آماده ابلاغ شد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری، این قانون که مشتمل بر پنج ماده و سه تبصره است، در روز چهارم اردیبهشت ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت نیز به تایید شورای نگهبان رسید. گفتنی است، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس‌جمهور روز یک‌شنبه این قانون را برای ابلاغ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای دفتر ایشان ارسال کرد.

نشست مطبوعاتی روحانی امروز برگزار می‌شود-مهر| رییس‌جمهور روز دوشنبه اول خردادماه با حضور خبرنگاران رسانه‌های ‏همگانی داخلی و بین‌المللی نشست خبری خواهد داشت. ‏پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری اعلام کرد: رییس‌جمهور در این نشست، ضمن طرح مهم‌ترین مسائل کشور به ویژه پس از ‏حضور پرشور و حماسی ملت ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مواضع ‏جمهوری اسلامی ایران را ‏درباره مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی تشریح و تبیین می‌کند. ‏اسماعیلی افزود: در ابتدای این نشست، دکتر روحانی سخنانی کوتاه داشته و پس از آن نیز پاسخگوی سوالات خبرنگاران داخلی و بین‌المللی خواهد بود. ‏

واکنش سردار جزایری به سخنان وزیر خارجه امریکا درباره انتخابات-ایسنا| معاون ستاد کل نیروهای مسلح به سخنان وزیر امور خارجه امریکا در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان واکنش نشان داد. سردار جزایری در این باره گفت: مقاومت منطقه امروز در بهترین وضعیت خود قرار دارد و قادر است در برابر اقدامات نظامی و تروریستی به خوبی برخورد کند. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار کرد: تنها راه صلح آرامش منطقه، خروج امریکایی‌ها و دست کشیدن رژیم‌های وابسته و مرتجع منطقه از عملیات‌های تجاوزکارانه و تروریستی علیه کشورهای مستقل است.

واکنش وزیر خارجه سعودی به انتخاب مجدد روحانی-تسنیم| وزیر خارجه عربستان به انتخاب مجدد روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران واکنش نشان داد. عادل جبیر در یک نشست خبری مشترک با رکس تیلرسون همتای امریکایی‌اش درباره انتخابات ایران گفت: انتخاب دوباره حسن روحانی یک مساله داخلی ایران است و عربستان ایران را به اعمالش می‌سنجد و نه وعده‌های سیاستمدارانش. وی گفت: اگر ایران بخواهد مانند یک کشور عادی شناخته شود، باید رفتارهای مداخله‌جویانه‌اش را کنار بگذارد.

از حضور در خیابان‌ها برای جشن خودداری کنید-پاد| ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: از همگان انتظار می‌رود به منظور حفظ آرامش و سهولت تردد مردم و جلوگیری از مزاحمت‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی از امروز از حضور در خیابان‌ها و معابر برای برپایی جشن خودداری کرده و چنانچه ستاد منتخبین ملت در ریاست‌جمهوری و شوراها متقاضی برگزاری مراسم باشند با مراجعه به فرمانداری شهرستان محل خود برای هماهنگی و دریافت مجوز در زمان و مکان مشخص اقدام کنند. در ادامه این اطلاعیه خطاب به طرفداران نامزدها تاکید شده است: رجاء واثق داریم خادمان خود را در این راه یاری و با نیروی انتظامی نیز همکاری خواهید کرد.

معروف‌ترین حامی روحانی با او دیدار می‌کند-برنا| استاندار اردبیل خبر از دیدار معروف‌ترین حامی روحانی با رییس‌جمهوری خبر داد. در چند روز گذشته تصویری از یک مرد میانسال در همایش حامی روحانی در اردبیل پخش شد که بازتاب زیادی در فضای انتخاباتی داشت. این فرد که میرزا آقا نام دارد در حضور روحانی با پوستری بر دست نگاهی توام با بیم و امید به روحانی که در حال سخنرانی بود، دارد و یک بخش مهمی از جامعه را نمایندگی می‌کند. حالا استاندار اردبیل با میرزا آقا دیدار کرده و خبر از دیدار قریب‌الوقوع او با حسن روحانی داده است.

صدور احکام خشن قضایی علیه شیخ عیسی قاسم وضعیت بحرین را پیچیده‌تر می‌کند-خانه ملت| حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به صدور حکم قضایی خشن علیه آیت‌الله عیسی قاسم در بحرین، همزمان با ملاقات ملک حمد با ترامپ در ریاض گفت: آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تنها متعلق به بحرین نیست. وی بر همین اساس تصریح کرد: صدور احکام خشن قضایی علیه شیخ عیسی قاسم، این روحانی مسلمان عالیقدر نه تنها کمکی به حل بحران داخلی بحرین نمی‌کند بلکه وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. امیرعبداللهیان افزود: اگر بحرین به دنبال حل سیاسی بحران داخلی خود است، حکومت این کشور باید به جای اتکا به بیگانگان به مردم خود اتکا کند. دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: گفت‌وگو و مذاکره سیاسی منصفانه تنها راه برون رفت از بحران در بحرین است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر