تحول در آموزش توسط روبات‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۷۳

یونیورسیتی هرالد روبات‌های ویگو «VGo» ابزاری منعطف و مفید هستند که قابلیت به کارگیری در مسائل و مشکلات اقتصادی و سازمانی همچون نظام آموزشی را دارند.

دانش‌آموزان در سنت بارتولومئو نیوجرسی امریکا، کلاس‌های درسی را برای ملحق شدن هم‌کلاسی‌ 13 ساله‌شان به نام تایلر نورک که به دلیل بیماری سرطان در خانه تحت درمان است و نمی‌تواند به مدرسه بیاید، به این روبات مجهز کرده‌اند.

خرید این روبات 8000 دلار هزینه در بر داشت که مسوولان مدرسه و هم‌کلاسی‌های تایلر برای حفظ روحیه وی و عدم لطمه خوردن به تحصیلاتش این هزینه را پرداختند. این روبات کمک بزرگی به وی کرده است بطوری که با وجود شرایطش حتی کوچک‌ترین چیز را در این سال تحصیلی از دست نداده است. تایلر می‌گوید: من از دستگاه آی‌پدم برای کنترل و حرکت این روبات در کلاس استفاده می‌کنم و توسط آن هم‌کلاسی‌هایم را می‌بینم و تدریس معلمان را گوش می‌دهم. همچنین هم‌کلاسی‌هایم نیز می‌توانند توسط این روبات من را ببینند. روبات ویگو باعث شده من حس ‌کنم واقعا در کلاس بین همکلاسی‌هایم و معلمانم هستم. روبات ویگو قابلیت استفاده در زمینه‌های متنوع مالی و مسائل سازمانی همچون حوزه سلامت، نظام آموزشی و فضای کسب و کار را دارد. روبات ویگوی تایلر از مدل E-1000 است که برای مقاصد آموزشی طراحی شده است. این مدل دارای وای‌فای، نرم‌افزار مدیریت دستگاه، باتری استاندارد با 6 ساعت کار مداوم، 20 برنامه مخصوص، یک‌سال گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش، گوشی مخصوص و رابط کاربری ایمیل است. کارشناسان بر این عقیده‌اند که روبات‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف طی 5 تا 8 سال آینده نقش مهم و تاثیرگذاری در آموزش ایفا خواهند کرد. هنی ادمونی یک محقق در زمینه روبات‌ها از دانشگاه کارنگی ملون پیتزبورگ

(Carnegie Mellon University) می‌گوید: ربا‌ها می‌توانند مربی کودکان باشند. به‌طور مثال وی اشاره کرد که یک کودک چگونه ‌می‌تواند مسائلی که در مدرسه فراگرفته را وقتی به خانه بازگشت توسط یک روبات تمرین کند. وی افزود: روبات‌ها همچنین می‌توانند به کودکان با نیازهای ویژه مثل کودکان اوتیسم کمک شایانی کنند. روبات‌ها می‌توانند به این کودکان در برقراری ارتباط چشمی، آموزش آهنگ و تن صدای افراد و چگونگی ارتباط راحت‌تر با محیط اطراف کمک کنند. روبات‌ها برای جانشینی انسان‌ها ساخته نشده‌اند بلکه طراحی می‌شوند برای پر کردن شکاف‌های موجود و غیرقابل اجتناب تا با مهارت‌هایشان به کمک بشریت بیایند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر