کره ‌شمالی، اسراییل را تهدید کرد

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۶۶


گروه جهان| کره‌شمالی در بیانیه‌یی هشدارآمیز اسراییل را تهدید کرد. این تهدید پس از اظهارات آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم‌ صهیونیستی منتشر شده که انتقاد تندی از کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی کرده بود.

به گزارش رای‌الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسراییل اخیرا سیاست رهبر کره‌شمالی را در جهت ضربه زدن به امنیت کل منطقه و ثبات جهانی خوانده و گفته بود، او رهبر تندرو جامعه‌یی بنیادگراست. وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌یی در واکنش به این اظهارات تصریح کرده است:«ما اظهارات اسراییل را چالشی برای پیونگ یانگ می‌دانیم و پیام ما این است به هر کس که عزت رهبری ما را خدشه‌دار کند، رحم نخواهیم کرد. اسراییل باید قبل از اینکه بخواهد کلمه‌یی درباره کیم جونگ اون بگوید دو بار فکر کند و الا مجازات ما سخت خواهد بود و ما به احدی رحم نخواهیم کرد.»

کره‌شمالی همچنین در این بیانیه از رژیم صهیونیستی به علت در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌یی و اشغال اراضی فلسطینی به تندی انتقاد کرده و گفته است:«اسراییل تنها دولتی در خاورمیانه است که به طور غیرقانونی و زیر نظر امریکا سلاح هسته‌یی دارد، آن وقت از برنامه هسته‌یی کره‌شمالی انتقاد می‌کند.»وزارت خارجه کره‌شمالی موضع این رژیم را حیله‌یی بد خوانده که می‌خواهد افکار جهانی را از جنایت‌ها و خسارت‌هایی که به صلح در خاورمیانه می‌زند، بازدارد. این درحالی است که رسانه‌های کره‌شمالی اعلام کردند، وزیران کابینه اسراییل، لیبرمن را مسوول به خطر انداختن امنیت اسراییل دانسته‌اند. به گزارش این رسانه‌ها، وزیران اسراییلی ازجمله موشه یعالون از لیبرمن به خاطر حرف‌هایش علیه رهبر کره‌شمالی انتقاد کرده‌اند. یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با به تمسخر گرفتن آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ کنونی با کنایه درباره او گفته است:«پس از بمباران سد اسوان در جنوب مصر، ساقط کردن حکومت حماس و ترور اسماعیل هنیه ظرف ۴۸ساعت این ‌بار این وزیر با گستاخی علیه کره‌شمالی حرف‌هایی بی‌مسوولانه زده است... بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر قدرتی بر وزیرانش ندارد. وزیرانی که با گستاخی وراجی می‌کنند.»امانوئل نحشون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفته که «تاکنون چنین اظهارنظر مستقیمی را از کره‌شمالی علیه اسراییل یا شخصیت‌های اسراییلی نشنیده بوده است.» یگال بالمور، سخنگوی سابق وزارت خارجه اسراییل نیز گفته است:«هیچ‌وقت کره‌شمالی درباره اسراییل اینگونه صحبت نکرده بود.»با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره و بالا گرفتن احتمال درگیری نظامی ایالات متحده و کره‌شمالی، برخی از کشورهای منطقه ازجمله چپن، ژاپن و فیلیپین خواستار خویشتنداری دو طرف شده‌اند. اخیرا رودریگو دوترته، رییس‌جمهوری فیلیپین تاکید کرده، امریکا باید خویشتنداری کند و بهانه به دست رهبری کره‌شمالی ندهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر