از منطقه

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۵۳۱

پایان اعتصاب زندانیان در بزرگ‌ترین زندان افغانستان

صدها زندانی در زندان پلچرخی کابل، بزرگ‌ترین زندان افغانستان که اعتصاب غذا کرده بودند به اعتصاب خود پایان داده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، اعتصاب‌کنندگان متهمان به جرایم قاچاق مواد مخدر و جرایم تروریستی بودند که خواست‌های فراقانونی داشتند. به‌گفته مقام‌های افغان، کاهش مدت حبس با یک فرمان اختصاصی رییس‌جمهوری از خواست‌های این اعتصاب‌کنندگان بوده است. گفته شده، اعتصاب‌کنندگان از حکومت می‌خواهند که پرونده‌های‌شان به ولایات مربوطه‌شان فرستاده شود، مسوولان زندان اما می‌گویند بر اساس دستور ریاست‌جمهوری پرونده‌های جرایم سنگین باید در پایتخت بررسی شود. زندان پلچرخی در سال ۱۹۷۳ ساخته شده و بر اساس آخرین آمار اعلام شده بیش از 7هزار زندانی در آن نگهداری می‌شود. پیش از این ‌بارها زندانیان در ولایات مختلف افغانستان، به دلیل عدم رسیدگی به پرونده‌هایشان، فساد اخلاقی و بدرفتاری ماموران دست به اعتراض و در برخی ولایات اقدام به اعتصاب غذایی کرده‌اند.


اعلام حضور داعش در آستراخان روسیه

گروه تروریستی داعش مسوولیت حمله به مقر گارد ملی روسیه در منطقه آستراخان در ساحل دریای خزر را برعهده گرفت. به گزارش ایرنا، انتشار بیانیه منتسب به داعش در اینترنت نشان می‌دهد که این گروه حمله به ماموران امنیتی روسیه را در آستراخان برنامه‌ریزی و اجرا کرده است. شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده داعش پذیرفته که جنگجویان وابسته به او در حمله به ماموران امنیتی روس در آستراخان شرکت کرده‌اند. یکی از این دو حمله پنج‌شنبه انجام گرفت که در جریان آن گروه جنگجویان با ماموران گارد ملی روسیه در آستراخان درگیر شدند که در جریان آن چهار وهابی کشته و دو عضو دیگر گروه نیز دستگیر شدند. یک حمله دیگر هم چهار روز پیش انجام گرفت که بر اثر تیراندازی مهاجمان ناشناس دو مامور اداره راه کشته شدند. داعش در یک سال اخیر مسوولیت چند اقدام تروریستی در روسیه از جمله در مناطق مرکزی و قفقاز این کشور را برعهده گرفته است.


ادامه مذاکرات نفتی مصر و عراق

وزارت نفت و منابع معدنی مصر اعلام کرده، کشورش مذاکره با عراق را برای واردات ماهانه 2میلیون بشکه نفت از عراق ادامه می‌دهد و به زودی در این باره با بغداد قرارداد امضا می‌کند. به گزارش رویترز، در این بیانیه آمده است: «هیچ مانعی برای واردات ماهانه 2میلیون بشکه نفت از عراق وجود ندارد و مذاکرات در این خصوص ادامه داشته و به‌زودی قراردادی در این باره منعقد می‌شود.» پیش‌تر روزنامه اقتصادی المال مصر به نقل از یک منبع دولت این کشور نوشته بود که قاهره تصمیم گرفته با توجه به اینکه هنوز برای از سرگیری واردات نفت از آرامکو عربستان توافقی حاصل نشده، واردات نفت خام از عراق را تکمیل نکند. مصر از عراق خواسته تا یک‌سال به قاهره برای پرداخت واردات نفت خام فرصت دهد، اما عراق تنها با سه ماه موافقت کرده و این امر همچنان از طرف مصر پذیرفته نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر