هما در انتظار ATR

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۸۱

در بین انواع هواپیماهایی که در لیست خرید ایران هستند، نام هواپیماهای کوتاه‌برد ATR نیز وجود دارد. اما با وجود اینکه قراردادهای خرید بویینگ و ایرباس با وجود طولانی شدن و فراز و فرودهای فراوان در نهایت رسمی شده و به امضا رسیدند هنوز زمان وضعیت قرارداد خرید هواپیماهای ATR مشخص نیست.

در واقع پیش از ورود نخستین هواپیمای خریداری شده از ایرباس به ایران زمزمه‌های امضا و نهایی شدن قرارداد 400 میلیون دلاری خرید ATR‌ها به گوش می‌رسید و هفته‌یی نبود تا یکی از مقامات وزارت راه یا شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در خصوص زمان ورود نمایندگان شرکت ATR به ایران و مذاکرات نهایی با آنها برای امضای قرارداد صحبت نکنند. اما امروز با گذشت بیش از یک ماه از زمانی که اصغر فخریه کاشان، قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل برای نهایی شدن و امضای قرارداد ATR اعلام کرده بود، همچنان اعلام می‌شود که این قرارداد به زودی امضا خواهد شد. شاید دلیل اصلی تاخیر ایجاد شده در امضای قرارداد با ATR مربوط به موتورهای این هواپیماها باشد.

به گفته فخریه کاشان، این موتورها ساخته کشور کانادا هستند و ایران هنوز در رابطه با چگونگی استفاده از آنها و خدمات پس از فروش‌شان ابهاماتی دارد که باید بررسی شوند.

به گفته این مقام مسوول هم‌اکنون مقامات مذاکره‌کننده شرکت ATR به ایران آمدند تا در رابطه با آخرین مسائل باقی‌مانده به گفت‌وگو بپردازند و در صورت حل شدن این مسائل می‌توان انتظار داشت قرارداد با ATR در مدت‌ بسیار کوتاه به امضای نهایی برسد. در صورت نهایی شدن قرارداد می‌توان انتظار داشت تا آخر سال بین 3 تا 4 فروند هواپیمای ATR وارد ناوگان ایران شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر