اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۹۲۴

50 درصد بیمه‌ بیکاری در همدان ساختگی است

همدان مدیرکل سازمان تامین‌اجتماعی استان همدان گفت: 50درصد از بیمه‌ بیکاری‌بگیران در همدان ساختگی است. محمد عسگری با اشاره به اینکه در سال جاری 2490نفر در استان همدان بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: 164هزار و 215میلیون ریال بابت بیمه بیکاری در استان همدان پرداخت شده است. وی با بیان اینکه 50درصد از بیمه ‌بیکاری‌بگیران ساختگی است، افزود: در آبان امسال 520نفر که شاغل بودند، بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که بررسی لازم صورت گرفت و بیمه آنها قطع شد. عسگری مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی استان همدان را بیش از 39هزار نفر دانست و یادآور شد: 39هزار و 147نفر از سازمان تامین‌اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند که از ابتدای سال‌جاری تاکنون 2میلیون و 884هزار و 584میلیون ریال پرداخت شده است.


خشک شدن 30درصد قنوات سیستان‌وبلوچستان

زاهدان کارشناس قنوات سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه هزار و 925رشته قنات در استان وجود دارد، گفت: افزون بر 30درصد قنوات این استان به‌دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی چند سال اخیر خشک شده است. مهدی خاشی‌ قلعه نو طول قنات‌های سیستان‌وبلوچستان را 2هزار و 327کیلومتر ذکر کرد و اظهار داشت: این استان جزو استان‌های قنات‌خیز کشور محسوب می‌شود به‌گونه‌یی که رتبه 6 کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد. وی ادامه داد: طویل‌ترین قنات سیستان‌وبلوچستان با حدود 25کیلومتر و پرآب‌ترین قنات‌ها با آب‌دهی متوسط 300 لیتر در ثانیه در شهرستان سراوان واقع شده است. وی بیان کرد: آب قنوات استان در گذشته هم برای آشامیدن و هم کشاورزی استفاده و مصرف می‌شد اما هم‌اینک تنها در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بزرگ‌ترین واردکنندگان مصنوعات طلای خارجی ‌

بندرعباس ‌رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: کمتر از ٥٠سال پیش تمام کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و حتی بعضا اروپایی از تولیدات ایران استفاده می‌کردند، ولی متاسفانه به‌دلیل اینکه دولتمردان ایران طلا را کالایی لوکس و غیرضروری قلمداد می‌کردند، حمایتی برای این صنعت نداشته و متاسفانه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای واردکننده مصنوعات طلای خارجی هستیم. ‌شهاب‌الدین کلانتری در کارگروه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان، افزود: خلأ قانونی ورود مصنوعات طلا به ایران و عدم فناوری و دانش فنی ساخت سلایق مردم به‌خصوص جنوب کشور موجب واردات غیررسمی شده که این موجب از بین رفتن هزاران میلیارد تومان سهم دولت از واردات قانونی این کالا شده است. رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه باید دانش ساخت مصنوعات طلا در کشور را افزایش داد، ‌افزود: انتقال دانش ضمنی و فنی تنها با استخدام استادکاران و طراحان ماهر که عمدتا هندی هستند، امکان‌پذیر است. وی با بیان اینکه بهتر است به صنعت مصنوعات طلا، صنعت هنر گفته شود، اضافه کرد: وجود مناطق ویژه امکان به‌کار‌گیری این‌گونه افراد را تسهیل و زمینه بومی‌سازی این هنر در ایران را فراهم می‌کند.


تک‌نرخی شدن ارز امکان‌پذیر نیست

مشهد رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی معتقد است تک‌نرخی شدن ارز در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و تا زمانی که نرخ ارز براساس نرخ واقعی بازار تنظیم نشده باشد، این اتفاق نمی‌افتد. محمدحسین روشنک، با بیان اینکه تک‌نرخی شدن قیمت ارز از آرزوهایی است که همیشه بوده و هست، اظهار کرد: زمانی می‌توان به ارز تک‌نرخی رسید که به آن به‌عنوان یک کالا نگاه کرد و ارز بدون دخالت سیستم دولتی، قابل خرید و فروش بوده و جایگاه خود را پیدا کند. وی افزود: تا زمانی که عرضه و تقاضای ارز در دست دولت باشد، نرخ ارز در کشور ما کنترل شده و هدایت شده خواهد بود. این درحالی است که ارز زمانی دارای نرخ معین می‌شود که کاملا آزاد بوده و برحسب عرضه و تقاضا باشد.


40 هزار میلیارد ریال به اشتغال کمیته امداد

بوشهر معاون اشتغال کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به این نهاد دارد، به‌طوری که 40 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی برای اشتغال مددجویان اختصاص داده است. محمد امید دیروز در نشست کمیته اشتغال استان بوشهر افزود: با توجه به رونق صادرات صنایع‌دستی کشور پس از برجام، باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد بهره برد. وی با تاکید بر توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد اظهار کرد: با توجه به همراهی دولت با این نهاد، امسال حجم خروج مددجویان از زیرپوشش حمایت کمیته امداد 10درصد بیش ازحجم ورودی آن بوده است. امید افزود: همچنین دولت تاکنون گام‌های موثری در عرصه‌های مختلف برای حمایت از کمیته امداد برداشته به‌طوری که سهم توانمندسازی در بودجه این نهاد به بیش از 50 درصد رسیده است.


مشتری جدید کاغذهای تولیدی مازندران

ساری مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از استقبال یک شرکت از کشور چین برای خرید کاغذهای تولیدی این کارخانه خبر داد. محمد شیخ مونسی روز گذشته در جلسه شورای اداری ساری گفت: تاکنون کشورهای همسایه مشتریان کاغذهای تولیدی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بودند. وی ادامه داد: این بازار فروش جدید تولیدات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران فرصتی مغتنم و مهم به‌شمار می‌رود. مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه بانک ملی یکی از سهامداران این کارخانه است، گفت: با رفع تحریم‌ها روند تولید و فعالیت اقتصادی شرکت تاثیر مثبتی داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر