دنیا تشنه همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران است

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۹۳

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح دیروز در دیدار سرپرست، معاونان، مسوولان، مدیران، استادان و جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام، با بیان این مطلب که «در دنیا هر کشوری که به علم توجه کرد، پیشرفت داشت»، گفت: در تدوین سیاست‌های کلی سند چشم‌انداز 20ساله نظام بر این نکته تاکید شد که توسعه کشور باید دانش‌بنیان باشد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه آزاد امروز به چنان مرحله‌یی از رشد و گسترش رسیده که امروز 7500 آزمایشگاه و 3500کارگاه در مجموعه‌یی با عنوان «ساها» داریم که تجاری‌سازی ابتکارات و اختراعات دانشجویان و استادان را سرعت می‌دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های علمی، صنعتی و تولیدی ایران برای حرکت‌های عالمانه در آینده اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا، تشنه همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه پلاسما و ایتر و ‌بندی از توافق هسته‌یی گفت: کشورهای 1+5 متعهد شده‌اند که مسیر حضور ایران در جمع 7 کشور دنیا را هموار کنند که از سال‌ها پیش درصدد ساخت نیروگاه‌ها هستند که با سیستم خورشید، یعنی جوش هسته‌یی تولید نور، حرارت و انرژی می‌کند. مسوولان جمهوری اسلامی به فرانسه رفتند تا راه‌های عضویت ایران را بررسی کنند که یا عضویت یا وابستگی است که هر یک شرایط خاص خود را دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر