اصلاح آیین‌نامه قانون بهبود محیط کسب‌و‌کار

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۱۵

گروه ایران

هیات دولت ضمن اصلاح آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، با ارائه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کلان‌شهرها موافقت کرد. ضمن اینکه در این جلسه برای ارائه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تخصیص اعتبار برای خسارات زلزله کرمان نیز تصمیم‌گیری شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری در جلسه عصر یک‌شنبه هیات وزیران به ریاست حسن روحانی ضمن موافقت با مبلغ 629میلیارد و 50میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از زلزله در شهرستان زرند و کوهبنان استان کرمان، مبلغ 950میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت نیز برای پرداخت به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله این شهرستان‌ها با کارمزد 4درصد در مناطق روستایی و 5درصد در مناطق شهری با ضمانت زنجیره‌یی برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی اختصاص داد.


انتشار 145هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی

هیات وزیران همچنین به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد، نسبت به انتشار حداکثر 145هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از دولت اقدام کند.

این میزان اسناد یاد شده شامل 85هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با سررسید حداکثر یک‌سال و 60هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با حفظ قدرت خرید و با سررسید دو سال مطابق تخصیص اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور خواهد بود.

هیات وزیران از سوی دیگر با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده لایحه قانونی راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی شهر تهران موافقت کردند. به موجب اصلاح این آیین‌نامه، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد در قالب بودجه سالانه با هماهنگی وزارت کشور نسبت به تامین یارانه سود تسهیلات اعطایی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده کلان‌شهرها اقدام کنند. همچنین شهرداری‌های کلان‌شهرها موظفند امتیاز بهره‌برداری تاکسی‌هایی که به سن فرسودگی رسیده و دارندگان آنها نسبت به نوسازی خودروهای مذکور تا پایان همان سال اقدام نکرده‌اند را لغو کنند.


صدور آسان ویزای تجاری

با تصویب هیات وزیران، آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اصلاح شد.

به موجب این اصلاحیه، نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مجازند با درخواست رسمی شرکت‌های ثبت شده داخلی، نسبت به صدور روادید تجاری یک‌ساله چندبار ورود برای تجار، فعالان اقتصادی و کارشناسان فنی‌مهندسی و اقتصادی خارجی اقدام کنند. نمایندگی‌های یاد شده همچنین اجازه دارند با درخواست رسمی مراکز مربوطه دولت متوقف فیه و دارا بودن گواهینامه خودروهای سنگین با در نظر گرفتن اصل عمل متقابل، روادید چندبار ورود با یک سال اعتبار برای رانندگان خارجی صادر کنند.

همچنین برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کشور برای مدیر و یک نفر از راهنمایان دفاتر خدمات مسافرتی خارجی، حداکثر روادید یک‌ساله چندبار ورود صادر خواهد شد. با تصویب دولت، وزارت جهاد کشاورزی مجاز شد نسبت به امضای موقت موافقتنامه بین‌المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون مورخ 2015 (1394) اقدام کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر