اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۸۴

باران هم هوای تهران را سالم نکرد

با وجود کاهش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت اما هوای تهران همچنان برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود، آلودگی هوای پایتخت در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه به اوج خود برسد.

به گزارش ایسنا، کیفیت هوا با وجود کاهش نسبی آلاینده‌ها و بارش باران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و شاخص ذرات کمتر از 2.5میکرون روز جمعه روی عدد 133قرار گرفت، در حالی که حد استاندارد آن 100 است.

به گزارش ایرنا، بر اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران در این باره گفت: کیفیت هوای شهر تهران در روز جمعه با کاهش 19 عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5میکرون فراتر از حد سلامت بود و روی عدد 133 قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان غلظت آلاینده منواکسیدکربن از 41 به 33 کاهش یافته، تصریح کرد: ذرات معلق با قطر کمتر از 10میکرون نیز از 92 به 77 کاهش یافته است.

بر اساس اعلام این مسوول، ایستگاه‌های فرمانداری شهر ری با شاخص عددی 185، پارک شکوفه (منطقه 14) با شاخص 170 و شهرداری منطقه چهار با شاخص 160 آلوده‌ترین مناطق تهران در 24 ساعت منتهی به روز جمعه بوده‌اند. ضمن اینکه در همین مدت ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی، سوهانک و اقدسیه (همه در منطقه یک) به ترتیب با شاخص‌های عددی 74، 88 و 89 دارای کمترین حجم آلاینده‌های جوی بوده‌اند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست استان تهران به همه شهروندان به ویژه افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد که از تردد غیرضروری در شهر تهران خودداری کنند.

روز جمعه ششمین روز متناوب در آذرماه بود که هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار داشت.


بهره‌برداری کامل خطوط

۶ و۷ مترو تا پایان سال ۹۶

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از بهره‌برداری کامل خط ۶ و ۷ مترو تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: با تکمیل این دو خط ۳ میلیون ظرفیت مسافر به ظرفیت فعلی مترو افزوده خواهد شد.

به گزارش مهر، ابوالفضل قناعتی با اشاره به توسعه و تکمیل خطوط نیمه‌تمام مترو اظهار کرد: در حال حاضر تکمیل خطوط باقیمانده مترو در تهران از برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران عقب است اما در ۷۰ جبهه کاری با بیش از ۱۲هزار کارگر در زیرزمین مشغول توسعه خطوط باقیمانده هستیم.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران افزود: در مجموع فعالیت در نزدیک به ۱۰۰کیلومتر در دو خط ۶ و ۷ مترو تهران ادامه دارد که به احتمال زیاد بخشی از ایستگاه‌های این دو خط تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد اما امیدواریم که کل خطوط تا پایان سال ۹۶ به‌طور کامل راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر ضرورت کمک دولت به توسعه و تجهیز خطوط مترو گفت: مهم‌ترین نکته‌یی که در تکمیل خطوط مترو اهمیت دارد، تامین واگن‌های متروست که این موضوع هم با کمک دولت قابل حل خواهد بود. خطوط آماده می‌شود و به هزار واگن قطار نیازمندیم.

قناعتی تصریح کرد: اگر هزار واگن قطار تامین شود زمان حرکت قطارها ۴ دقیقه می‌شود و اگر این میزان تامین نشود هزینه‌هایی که برای تکمیل مترو شده بی‌نتیجه می‌ماند.


ریزش خیابان ولیعصر در محدوده پارک ساعی

دیروز بخشی از لاین کندرو خیابان ولیعصر در محدوده پارک ساعی ریزش کرد. در همین رابطه، سرهنگ حسن عابدی، جانشین رییس پلیس راهور تهران گفت: صبح جمعه بخشی از لاین کندرو خیابان ولیعصر ریزش کرد که بلافاصله نیروهای راهور و شهرداری در منطقه حاضر شدند و با پر کردن محل ریزش وضعیت به حالت عادی بازگشت.

به گزارش میزان، جانشین رییس پلیس راهور تهران گفت: در ساعت‌های اولیه این فروریزش، تردد در لاین کناری محل ریزش خیابان در محدوده پارک ساعی انجام شد و مشکل ترافیک یا مسدود شدن راه به وجود نیامد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر