ایرلاین‌های ایرانی علاقه‌ای به خرید هواپیمای روسی ندارند

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۸۳۹

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکرات شرکت‌های ایرانی با بسیاری از هواپیما‌سازان جهان ادامه دارد، اظهار کرد: امکان آن است که به هواپیماهای ساخت کشور روسیه به شکل جدی توجه شود اما ایرلاین‌های ایرانی به نظر نمی‌رسد که در حال حاضر علاقه چندانی با مذاکره در این رابطه داشته باشند. به گزارش ایسنا، مقصود اسعدی‌سامانی عنوان کرد: پس از آنکه فضای بعد از تحریم برای انجام مذاکرات با شرکت‌های هواپیماساز بین‌المللی پیش آمد، ایرلاین‌های ایرانی از تمام ظرفیت خود برای حضور در این بازارها استفاده کردند. به گفته وی، در این رابطه مذاکره مستقیم با شرکت‌های هواپیماساز و همچنین مذاکره برای دریافت منابع مالی لازم پیگیری شده‌اند و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیماساز چین و ژاپن نیز شانس آن را دارند که در بازار ایران حضور جدی داشته باشند، تاکید کرد: هنوز هیچ موضوعی قطعی نشده است اما می‌توان گفت شرکت‌های مانند میتسوبیشی ژاپن و کمک چین نیز در برنامه‌های آتی شرکت‌های ایرانی حضور داشته باشند. اسعدی‌سامانی درباره احتمال استفاده از ظرفیت شرکت سوخو روسیه نیز گفت: قطعا در فضای پس از لغو تحریم‌ها امکان مذاکره با تمام شرکت‌های هواپیماساز وجود دارد و در این بین هواپیماسازهای روس نیز استثنا نیستند اما این شرایط و سیاست‌های ایرلاین‌های ایرانی است که مشخص می‌کند، مذاکرات با کدام هواپیماسازها صورت گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ یک از شرکت‌های ایرانی اقدام مستقیم و رسمی برای خرید هواپیمای سوخو انجام نداده‌اند. البته در این زمینه پیشنهادهایی مطرح شده اما هیچ‌یک در فرآیند معامله قرار نگرفتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر