از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۲۰

کاهش میلیونرها در روسیه

تعداد میلیونرها در روسیه در سال 2016 در مقایسه با سال قبلی 16درصد کاهش یافته است. به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش بانک سوییسی کردیت، این در حالی است که تعداد میلیونرها در جهان 1.8 درصد افزایش یافته است. روسیه دومین کشور جهان است که تعداد میلیونرها در آنجا کاهش محسوسی یافته است. از این لحاظ آرژانتین که در آنجا تعداد میلیونرها 32درصد کمتر شده، در مکان نخست قرار دارد. تعداد میلیونرها در جهان در سال 2015 میلادی 32میلیون و 335هزار نفر برآورد شده است. بیشترین تعداد میلیونرها (41درصد) در امریکا زندگی می‌کنند.


پلیس یکی از فاسدترین نهادها در افغانستان

دیدبان شفافیت افغانستان با انتقاد از روند مبارزه با فساد در این کشور اعلام کرده نهادهایی که باید در مبارزه با فساد نقش جدی داشته باشند خود بیش از سایر نهادها درگیر فساد هستند. به گزارش بخدی، سید اکرام افضلی، رییس اجرایی دید‌بان شفافیت افغانستان گفته که مبارزه با فساد در افغانستان تنها شعار است. افضلی گفته است که مردم افغانستان در کنار باور نداشتن به نهادهای عدلی و قضایی، پلیس را نیز جزو فاسد‌ترین‌ها نهادها می‌شناسند.


اخبار ضد و نقیض درباره مرگ گلناره کریمووا

چند رسانه روسی به نقل از منابع خبری خود در ازبکستان از مرگ و دفن پنهانی گلناره دختر اسلام کریم‌اف، رییس‌جمهوری فقید این کشور خبر دادند، ولی همزمان انتشار اخبار دیگری ابهام در این باره ایجاد کرده است. روزنامه پرتیراژ ماسکوفسکی کامسامولتس چهارشنبه تیتر زد که «گلناره به‌طور پنهانی مسموم و به خاک سپرده شد.» روزنامه نوویه ایزوستیا نیز تیتر زده که «گلناره ازبکستان مسموم و قبرش با خاک یکسان شد.» این رسانه‌ها منبع خود را اظهارات یک مقام امنیتی معتبر بدون ذکر نام اعلام کرده و نوشته‌اند که این فرد در مراسم دفن دختر 44ساله اسلام کریم‌اف حضور داشته است. با این حال یک منبع نزدیک به خانواده رییس‌جمهوری فقید این خبر را نادرست خوانده است. از گلناره به عنوان یکی از مدعیان جانشینی اسلام کریم‌اف نام برده می‌شد.


آموزش زنان پلیس افغانستان در ترکیه

250نفر از زنان افغانستان در آکادمی پلیس سیواس ترکیه مهارت‌های لازم برای مقابله با جرایم و تامین امنیت در زمینه‌های مختلف برای هموطنان‌شان را آموزش می‌بینند. به گزارش آناتولی، توافقنامه تاسیس آکادمی پلیس سیواس ترکیه به هدف آموزش پلیس ملی افغانستان میان مقامات دو کشور در پنجم مارس 2011 امضا شد. هدف از این طرح پیگیری تحولات جهان در زمینه امنیتی، آموزش ارزش‌ها و قوانین جهانشمول، حفاظت از حقوق اساسی و آزادی فردی، تامین آرامش و صلح با همکاری سازمان‌های داخلی و خارجی توسط پلیس زنان و مردان افغان در راستای توسعه جهانی و معاصر پشتیبانی اعلام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر