نیامدن احمدی‌نژاد به نفع مملکت است

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۲۹

گروه ایران|

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد که نیامدن احمدی‌نژاد به‌نفع مملکت است. محمدرضا باهنر در نشست خبری خود درباره منع احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده و تاثیر آن روی جناح‌های سیاسی کشور اظهار کرد: نیامدن آقای احمدی‌نژاد به‌نفع مملکت است و هر کس در کشور زندگی می‌کند از این اتفاق سود خواهد برد. شاید به‌خاطر همین مصلحت بود که مقام معظم رهبری به او توصیه کردند در انتخابات شرکت نکند، البته این مساله امر و نهی نبود بلکه نظری مشورتی و مصلحت‌اندیشی بود که بعد از علنی شدن این خبر آقای احمدی‌نژاد هم نامه‌یی نوشت و اعلام کرد قصد ورود به انتخابات را ندارد.

وی ادامه داد: نیامدن احمدی‌نژاد در صحنه انتخابات تاثیر مختلفی دارد. او در جریان اصولگرا مخالفان و موافقان جدی داشت و روشن بود که اگر در صحنه باشد اختلافات درون اصولگرایان زیاد می‌شود و دست‌کم نمی‌توان این اختلافات را ازبین برد. از طرفی هم احمدی‌نژاد می‌تواند آرای روحانی را با شعارها و برنامه‌های گذشته و شعارهای جدید خود ازبین ببرد. باهنر با بیان اینکه فعالان سیاسی باید برنامه‌های خود را منهای احمدی‌نژاد تنظیم کنند، افزود: یک وضعیت این است که احمدی‌نژاد کلا سکوت کند یا اینکه گرایش‌ها را به سمتی ببرد و از کسی حمایت کند. البته اگر از کسی هم حمایت کند نمی‌تواند همه آرای خود را به فرد دیگری منتقل کند. فکر می‌کنم نیامدن احمدی‌نژاد روی هر دو جناح تاثیر می‌گذارد اما نمی‌توان گفت کدام جناح در این مساله برد کرده و کدام جناح باخته است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین درباره احتمال حمایت از اصولگرایان از روحانی بیان کرد: ما با کسی سلبی برخورد نمی‌کنیم و آقای روحانی را هم بررسی می‌کنیم. قرار نیست در انتخابات جنگی در بگیرد. ما در مقابل کسی کاندیدا نمی‌گذاریم اما قاعدتا در مقابل کاندیدای اصلاح‌طلبان حتما کاندیدا معرفی می‌کنیم. وی اضافه کرد: تکلیف اصلاح‌طلبان مشخص است و آنها از روحانی عبور نمی‌کنند، اما انتخابات قرار نیست یک جنگ باشد بلکه یک رقابت باطراوت، شاداب و سالم خواهد بود و نه یک مقابله منفی. اینکه تصور کنیم در انتخابات تنها یک کاندیدا باشد که همه جناح‌ها روی آن توافق کنند، درست نیست. این فعال سیاسی و اصولگرا در واکنش به این خبر که اصلاح‌طلبان با او و برخی اصولگرایان بر سر توافق روی روحانی تماس گرفته‌اند، گفت: من معمولا با رقبای سیاسی هیچ‌وقت قهر نیستم و مذاکره هم می‌کنم، اما اصلاح‌طلبان از حمایت ما از روحانی ناامید هستند و اینکه بخواهند نظر ما را جلب کنند درست نیست، مذاکره می‌کنیم اما جلسه‌یی تحت‌عنوان رایزنی سیاسی اتفاق نیفتاده است. وی درباره دیدار آیت‌الله موحدی‌کرمانی و یزدی و احتمال کنار گذاشته شدن جامعه مدرسین از انتخابات بیان کرد: ما در گذشته هم می‌گفتیم حمایت‌مان از تصمیمات جامعتین است اما جامعه مدرسین در بعضی حرکت‌های سیاسی مصداقی ورود پیدا نمی‌کنند که برای‌مان قابل اعتماد است. الان جامعه روحانیت مصداقی وارد شده و اگر جامعه مدرسین هم مصداقی ورود پیدا کند تفاهم اینها کار سختی نیست.

انتخابات در 2ماه آخر اوج می‌گیرد

باهنر در ادامه سخنانش بااشاره به اینکه در جناح اصولگرایان رایزنی برای انتخاب کاندیدا شروع شده، یادآور شد: دامنه بررسی‌های‌مان وسیع است اما هنوز به یک کاندیدای معین نرسیده‌ایم. متاسفانه انتخابات ما معمولا در یک فضای هیجانی شکل و در دو ماه آخر اوج می‌گیرد. پس هنوز زود است که به نقطه ثبات برسیم.

وی افزود: ما شوخی و جدی گفته‌ایم که 30نفر یا 10نفر را بررسی می‌کنیم، البته این تحلیل شخصی من است که حضور بعضی کاندیداها پیش از این آمده‌اند دیگر مطلوب نیست و باید احساس تکلیف شرعی کنند که نیایند، هرچند بعضی آنها را هم در بررسی‌های خود گنجانده‌ایم اما به هر حال الان سلبی و ایجابی روی هیچ فردی متمرکز نیستیم. به گزارش ایسنا، رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت برای هموار کردن راه خودش برای کاندیداتوری در انتخابات است، تاکید کرد: من قبل از هموار کردن راه برای خودم چند سنگ بزرگ در راهم انداخته‌ام و اعلام کرده‌ام که حتما کاندیدا نخواهم بود. البته فعال هستم و از یک کاندیدای مقبول و کارآمد حمایت می‌کنم. اینکه گفتم آنها که قبلا آمدند مصلحت نیست، دوباره بیایند یک بیان عام نیست. همان‌طور که بعضی آنها را هم بررسی می‌کنیم.

وی همچنین درباره دیدار با آیت‌الله موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: نشست‌های همگرایی ما زیاد است و یک نشست هم نبوده ما اعلام موضع کرده‌ایم که با محوریت جامعه روحانیت مبارز باید کار سامان بگیرد و فکر می‌کنم در چند روز آینده جامعه روحانیت یک دعوت جمعی از اصولگرایان انجام دهد و ما منتظر این دعوت هستیم. جلسات‌مان هم درباره این مساله است که چگونه کار سامان پیدا کند. نماینده سابق مجلس نهم در واکنش به اینکه گفته می‌شود احمدی‌نژاد برای انتخابات شورای شهر لیست می‌دهد و آیا ممکن است در مقابل اصولگرایان قرار گیرد، عنوان کرد: درست است که انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر در یک روز برگزار می‌شود اما جنس این دو کاملا متفاوت است. در شورای شهر بیش از اینکه سیاسی و جناحی فکر کنیم باید آدم‌های عالم به مسائل شهر حضور داشته باشند چراکه بحث‌هایش کاملا تخصصی و علمی است.

باهنر همچنین بیان کرد: سخنگوی جبهه پیروان گفته بود علاوه بر تهران برای دیگر کلان‌شهرها هم کاندیدا معرفی می‌کنیم البته باید بگویم ما در این مساله این‌گونه وارد نمی‌شویم و دستوری عمل نمی‌کنیم بلکه هدایت و مشاوره می‌دهیم و اهالی همان شهر کاندیدای موردنظرشان را معرفی می‌کنند. او به مساله املاک نجومی و فیش‌های نجومی اشاره کرد و گفت: در این مساله هر کسی سوءاستفاده کرده باشد باید مجازات شود و با او برخورد قاطع صورت گیرد و فرقی نمی‌کند اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا. طبق گزارش دیوان محاسبات از 100هزار مدیر بین 100تا 150نفر تخلف کردند که اینها باید شناسایی شوند و اموال از آنها پس گرفته و بعضی‌های‌شان محاکمه شوند تا آن 100هزار نفر تبرئه شوند، چراکه اکثر مدیران قریب به اتفاق کشور پاک هستند. باهنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره انتخابات امریکا و تاثیر آن بر برجام نیز گفت: این هم جالب است که دو حزب گردن کلفت و زورگوی شیطان بزرگ نقل مناظره‌های‌شان ایران و مساله برجام شده است. البته با شناختی که از حاکمیت امریکا داریم، می‌دانیم نهایتا چیزی فراتر از احزاب برای امریکا تصمیم می‌گیرند که بعضی اوقات اشتباه هم می‌کنند. حکام امریکا ملت این کشور را برای صهیونیست‌ها به گروگان گرفته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر