اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۶۳

بدهی ۱۰میلیاردی مدیرعامل شرکت رشد به هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر از بدهی ۱۰میلیارد تومانی مدیرعامل شرکت رشد هلال به این جمعیت خبر داد و گفت: این فرد اعلام آمادگی کرده تا طلب جمعیت هلال را پرداخت کند.

امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت رشد هلال افزود: نباید درباره پرونده‌هایی که در مسیر قضایی است اظهارنظر کنیم تا به آن لطمه‌یی وارد نشود.

وی ادامه داد: آنچه در این پرونده می‌توان به آن اشاره کرد آن است که جمعیت هلال احمر اختلاف حسابی با شرکت رشد هلال داشت که اگرچه این شرکت در گذشته در مالکیت جمعیت هلال احمر بود اما بعد به شخص منتقل شد که از آن زمان اختلاف حساب پیش آمد. رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: اختلاف حساب جمعیت هلال احمر با شرکت رشد به صورت عادی حل وفصل نشد لذا جمعیت هلال احمر شکایت کرد و اکنون پرونده در حال طی کردن پروسه قضایی است و فرد متخلف اکنون بازداشت است. ضیایی با بیان اینکه بخشی از مبلغ تخلف شرکت رشد هلال حدود 2میلیون یورو معادل 10میلیارد تومان است، گفت: قاضی برای مدیرعامل شرکت رشد وثیقه 29میلیارد تومانی درنظر گرفت که وی نتوانست این وثیقه را پرداخت کند و اکنون در بازداشت است.

وی افزود: این پرونده از طریق سیستم حقوقی سازمان تدارکات پزشکی وابسته به جمعیت هلال احمر پیگیری می‌شود و هنوز اطلاعی از نخستین دادگاه برای بررسی این پرونده به ما داده نشده است. رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: طرف مقابل پذیرفته که چنین تخلفی را انجام داده و اکنون آماده است که طلب جمعیت هلال احمر را بپردازد؛ ما در این موضوع تنها به دنبال تادیه حقوق جمعیت هلال احمر بوده و به دنبال مسائل حاشیه‌یی نیستیم. ضیایی یادآور شد: تخلف شرکت رشد هلال در سال‌های 85 تا 88 صورت گرفته است که در آن زمان موضوع از سوی آقای فرهادی به عنوان ریاست جمعیت هلال احمر پیگیری شد و بعد از آن من به دنبال وصول این طلب بودم. وی درباره علت دیرکرد در پیگیری تخلف مذکور، تاکید کرد: بسیاری از اسناد در اختیار ما نبود زیرا شرکت رشد هلال در یک کشور خارجی ثبت شده بود و لذا بسیاری از مدارک در دست ما نبود که بخواهیم آن را پیگیری کنیم بعد از آن سازمان تدارکات پزشکی اسناد را پیدا و آن را پیگیری کرد و بیش از یک‌سال و نیم گذشته این شکایت صورت گرفت تا به بازداشت فرد مذکور انجامید. ضیایی درباره شفافیت‌های مالی این سازمان، تاکید کرد: ما در جمعیت هلال احمر به هیچ‌وجه پرداخت‌های غیرمتعارف نداشتیم و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز تاکنون نظارت‌هایی از این سازمان انجام داده‌اند. رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر هیچگاه پرداخت غیرمتعارفی نداشته و حتی یک مورد نیز نمی‌توان یافت که چنین حقوقی دریافت کرده باشد.


هلی‌کوپترسازی روسیه به‌دنبال ایجاد مرکز تعمیرات و نگهداری در ایران

شرکت هلی‌کوپترسازی روسیه آزمایش‌های فنی را از شرکت تعمیرات و بازسازی بالگردهای ایران صورت داده تا در ایران هاب به تعمیرات منطقه‌یی ایجاد کند. به گزارش فارس به نقل از ورتیگال‌مگ، شرکت هلی‌کوپترسازی روسیه به‌عنوان زیرمجموعه شرکت بزرگ روستک آزمایش‌های فنی را از شرکت تعمیرات و بازسازی هلی‌کوپترهای ایران انجام داده است. این اقدام با هدف ایجاد یک مرکز تعمیرات هلی‌کوپترهای روس در خاورمیانه صورت گرفته است.

براساس آمارهای موجود 500فروند بالگرد نظامی و غیرنظامی که توسط روسیه یا شوروی سابق تولید شده‌اند در خاورمیانه مشغول به پرواز هستند. این هلی‌کوپترها به‌طور متوسط هر 100، 200 یا 500ساعت پرواز نیاز به بازرسی و تعمیرات دوره‌یی داشته و هر 1500 تا 2000ساعت پرواز نیاز به تعمیرات اساسی دارند. اورهال یا تعمیرات اساسی این هلی‌کوپترها باید از طریق شرکت‌هایی که مجوز لازم برای این اقدام را از شرکت هلی‌کوپترسازی روسیه دارند، انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر