روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۲۲

میزهای اجاره‌ای در مناطق آزاد

خانه ملت دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی موضوع ثبت چند شرکت با یک شماره در مناطق آزاد را تکذیب کرد و در عین حال گفت: شرکت‌های بخش خصوصی دفاتری را تجهیز کرده و در این دفاتر به شرکت‌های تازه تاسیس در ابتدای کار یک میز اجاره می‌دهند. اکبر ترکان درخصوص جولان شرکت‌های زیرزمینی در مناطق آزاد گفت: این موضوع که چند شرکت در مناطق آزاد با یک شماره ثبت شود؛ امکان ندارد. ثبت شرکت در مناطق آزاد به سازمان ثبت شرکت‌ها در مرکز متصل است و ثبت هر شرکتی در مناطق آزاد در سازمان ثبت انجام می‌شود. وی افزود: اما یک موضوع که درمناطق آزاد رخ می‌دهد، این است که شرکت‌های بخش خصوصی دفاتری را تجهیز کرده و در این دفاتر به شرکت‌های تازه تاسیس در ابتدای کار یک میز اجاره می‌دهند و این میز تا زمانی که شرکت دفتر جدیدی برای خود بگیرد، آدرس اولیه می‌شود. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تکذیب واردات بیش از نیاز به مناطق آزاد ادامه داد: واردات کالا همراه با مسافر در مناطق آزاد 400 میلیون دلار است که مقایسه این رقم با واردات کشور یا قاچاق است که نشان‌دهنده کذب بودن اخبار و هوچی‌گری رسانه‌یی است.


رسیدگی به عدم استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات

گروه تجارت نخستین جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی پس از ابلاغ بسته حمایت از توسعه این نوع از صادرات در حالی برگزار شد که با طرح مسائل مختلفی روبه‌رو بود. در این جلسه که با برشمردن چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی توسعه صادرات غیرنفتی همراه بود به دو نرخی بودن قیمت ارز، موانع اداری برای صادرات برای داروهای دامی، عدم استرداد به موقع مالیات بر ارزش افزوده کالاهای صادراتی و بالا بودن هزینه‌های خدمات بندری به عنوان برخی چالش‌های این حوزه اشاره شد. علاوه بر این در مورد عدم استرداد به موقع مالیات بر ارزش افزوده کالاهای صادراتی مقرر شد تا توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی کارگروهی تشکیل شود و به چالش‌های آن رسیدگی کند تا در اسرع وقت با پیدا کردن راهکارهای لازم موانع پیشرو برطرف شده تا تفسیرهای متفاوتی توسط مسوولان در حوزه صادرات وجود نداشته باشد. تاکید بر مشوق‌های صادراتی مساله دیگری بود که در این جلسه مطرح و سازمان مدیریت مکلف شد، موضوع مشوق‌های صادراتی را جزو اولویت‌های خود قرار دهد و اعطای خط اعتباری به کشورهای هدف صادراتی به گونه‌یی انجام شود تا این کشورها برای اجرای پروژه‌های خود از کالاها و نیروهای انسانی ایرانی استفاده کنند.


معرفی 30 پروژه اقتصادی

به سرمایه‌گذاران بین‌المللی

گروه تجارت عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به برگزاری نشست سالانه بین‌المللی سرمایه‌گذاری در ایران که مهرماه امسال در لندن برپا می‌شود، گفت: نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری در ایران 3 و 4 اکتبر سال جاری (12 و 13 مهرماه 95) در لندن و به صورت یک گردهمایی بزرگ با همکاری اتاق تهران و توسط دو شرکت ایرانی و انگلیسی برگزار می‌شود و در این اجلاس، 30 پروژه سرمایه‌گذاری در ایران به معرض رایزنی و گفت‌وگوی فعالان اقتصادی گذاشته می‌شود. حسن فروزان‌فرد با این توضیح که وجه تمایز این اجلاس با نشست‌های تجاری گذشته پروژه محور بودن آن است، گفت: در این اجلاس دو روزه، دست‌کم 30 پروژه اقتصادی تعیین شده است و طرف‌های حاضر در این گردهمایی از قبل اطلاعات کاملی از این پروژه‌ها در اختیار دارند و طی دو روز برپایی آن در لندن، جلسات یک به یک با سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد. وی با اعلام اینکه در صورت اثربخشی این اجلاس، برپایی دور دیگر این گردهمایی در تهران نیز میسر است، در خصوص رزومه کاری شرکت انگلیسی طرف همکاری اتاق تهران نیز گفت: این شرکت تاکنون چندین اجلاس مشابه در کشورهای حوزه منا و خاورمیانه برگزار کرده و رکورد 200 پروژه سرمایه‌گذاری را به ثبت رسانده است.


شرایط جدید واردات لاستیک به گمرکات کشور ابلاغ شد

گروه تجارت بر اساس ابلاغ دستورالعمل کارگروه لاستیک به گمرکات کشور استانداردهای جدید سه‌گانه‌یی شامل میزان مصرف سوخت، میزان ترمزگیری در جاده‌های خیس و لغزنده و نویز لاستیک برای واردات انواع لاستیک در نظر گرفته می‌شود. مجتبی خسروتاج قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت شرایط واردات انواع لاستیک را بر اساس جلسه کارگروه لاستیک اعلام کرد. بر اساس ابلاغ دستورالعمل کارگروه لاستیک به گمرکات کشور استانداردهای جدید سه‌گانه‌یی شامل میزان مصرف سوخت، میزان ترمزگیری در جاده‌های خیس و لغزنده و نویز لاستیک برای واردات انواع لاستیک در نظر گرفته می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر