کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۷۷۴

رسیدگی به پرداخت‌های غیرمتعارف در وزارت بهداشت

پایگاه خبری وزارت بهداشت| پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر و بیانیه رییس‌جمهوری درخصوص حقوق‌های غیر متعارف در برخی دستگاه‌ها، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه را مکلف به تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع کرد.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در این ابلاغ از دکتر سید علی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع خواسته است ضمن به رسمیت شناختن مطالبه مردم به عنوان ناظر اصلی و تعهد به پاسخگویی صریح، شفاف و شجاعانه به افکار عمومی از هرگونه حاشیه‌سازی و شتاب‌زدگی پرهیز و با دقت نظر، آسیب‌شناسی لازم را معمول و راهکارهای اجرایی را ارائه کند.

وزیر بهداشت در این ابلاغ با تاکید بر بررسی تخلفات احتمالی در پرداخت‌های صورت پذیرفته از حیث انطباق با قوانین و مقررات ملاک عمل تصریح کرده است: پیشنهاد اصلاح قوانین با توجه به حساسیت حوزه سلامت و تاکید بر تسهیل و تضمین دسترسی مردم شریف ایران به خدمات نظام سلامت به ویژه در مناطق محروم مد نظر قرار گیرد.

وزیر بهداشت در این ابلاغ تصریح کرده است: بدیهی است در انجام این وظیفه حساس، انتظار می‌رود رعایت اخلاق اسلامی، حقوق شهروندی و در امان بودن حیثیت افراد به ویژه قبل از احراز تخلف یا جرم توسط مراجع ذی‌صلاح اداری و قضایی، سرلوحه اقدامات اعضای محترم کارگروه قرار گیرد.


فقر مانع بهره‌مندی نیازمندان از خدمات سلامت روان

ایرنا| یک عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه فقرا و نیازمندان در معرض بیشترین آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: فقر و بی‌پولی مانع از بهره‌مندی آنان از خدمات پر هزنیه سلامت روان شده است. دکتر علی مظاهری با اشاره به اینکه جامعه از منظر آسیب‌های اجتماعی در وضعیت مناسبی نیست، گفت: آمارها و ارقام آسیب‌های اجتماعی همچون وضعیت اعتیاد، طلاق و نشان می‌دهد، جامعه در شرایط مطلوبی قرار ندارد. این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: مروری بر وضعیت روانشناسان در کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد که این افراد در همه جنبه‌های زندگی جامعه خود از سیاست گرفته تا غیره حضور فعال و مثمر ثمری دارند و به شکل سازمان یافته به همه ابعاد زندگی اجتماعی جوامع خود ورود پیدا کرده‌اند. وی در ادامه تاکید: اما ارائه خدمات روانشناسی در کشور ما تنها به گروهی خاص از جامعه محدود شده که به لحاظ مالی در شرایط خوبی قرار دارند. در حالی که اقشار ضعیف جامعه با توجه به اینکه در مواجه بیشتری با آسیب‌های اجتماعی هستند از امکان دسترسی به خدمات سلامت روان بی‌بهره‌اند.


تمدید مهلت ثبت‌نام پرداخت جریمه ریالی سربازی

ایسنا| جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تمدید مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی سربازی خبر داد و گفت: تاکنون وضعیت بیش از نیمی از ثبت‌نام‌کنندگان بررسی شده است.

سردار ابراهیم کریمی در این باره گفت: مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی سربازی در سال جاری تا ۱۵ تیرماه بود که در هماهنگی با ستاد کل، تصمیم بر آن شد که این مهلت تا ۱۵ مرداد ماه تمدید شود.

وی ادامه داد: بنابراین تمام افرادی که تا پایان سال ۹۵ دارای هشت سال غیبت مداوم از سربازی هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ درخواست خود را ثبت کنند. کریمی با بیان اینکه این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که با تمدید طرح حدود ۱۰۰هزار نفر برای آن اقدام کنند. وی درباره اینکه تاکنون چه تعداد از ثبت‌نام‌‌کنندگان تعیین تکلیف شده‌اند نیز گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان تعیین تکلیف شده و مدارک‌شان تحت راستی‌آزمایی قرار گرفته است و برای اکثر آنان نیز کارت معافیت صادر شده و به زودی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.


اکثر گرد و غبارها از نقاطی می‌آید که تحت تصرف داعش است

خبر آنلاین| نماینده سازمان ملل در ایران گفت: ایران در مقابله با ریزگردها تنها نیست.‌گری لوئیس در «نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور» که با حضور رییس سازمان محیط زیست و جمعی از مسوولان کشوری و استانی مرتبط با موضوع گرد و غبار، در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ریزگردها را معضلی منطقه‌یی دانست که نیازمند همکاری‌های بین‌المللی است و افزود: این معضل فقط مربوط به این منطقه نیست و در سایر قاره‌های جهان نیز وجود دارد.

نماینده سازمان ملل در ایران اظهار کرد: ایران در زمینه مقابله با ریزگردها تنها نیست و با اقدامات خوبی که از طریق وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست انجام داده، فضای لازم را برای مقابله با ریزگردها در فضای بین‌المللی ایجاد کرده است.

وی معتقد است: این اقدامات منجر به تصویب سه قطعنامه بین‌المللی برای مقابله با ریزگردها شده که یکی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیگری در ماه گذشته در مجمع محیط‌زیست ملل در نایروبی و به پیشنهاد ایران و یکی دیگر نیز در کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا در بانکوک به تصویب رسیده و هدف همه آنها مقابله بین‌المللی با بحران ریزگردهاست.

لوئیس یادآوری کرد: علاوه بر اقدامات بین‌المللی، راهکارهای اجرایی هم مانند مالچ‌پاشی، کاشت درختچه‌ها، مدیریت بهتر کشاورزی و آبخیزداری، تنویر افکار عمومی، دخالت دادن جوامع بومی و... وجود دارد که باید به آنها پرداخت و 10درصد از اقدامات مقابله با ریزگردها را می‌توان با چنین راهکارهایی در داخل ایران انجام داد. نماینده سازمان ملل در ایران در ادامه از نقش هورهای عراق در وقوع گرد و غبارهایی که ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیز یاد کرد و افزود: اکثر ریزگردها از نقاطی می‌آید که تحت تصرف داعش است. لوئیس با بیان اینکه در جنوب عراق و در هورالعظیم هم کانون ریزگردها وجود دارد، تاکید کرد: در این منطقه شاید بتوان کاری انجام داد که البته نیازمند تعاملات بین‌المللی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر