سرخط انرژی

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۶۰

شانا سیدمحسن قمصری درباره جزییات صادرات نفت خام ایران به لهستان اظهار کرد: این کشور اروپای شرقی یک محموله 2میلیون بشکه‌یی از ایران به صورت تک محموله دریافت کرده که هفته گذشته از پایانه نفتی خارک بارگیری شد. بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از دیدار مهر ماه پارسال با یانوش پیخوچنسکی، معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد لهستان اعلام کرد: نخستین گام برای آغاز دور تازه روابط میان دو کشور امضای قرارداد خرید نفت خام با این کشور است.

ایسنا مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت پالایش ‌و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از امضای تفاهمنامه پروژه کاهش مصرف انرژی پالایشگاه آبادان با دو شرکت ژاپنی خبرداد. سعید محجوبی گفت: برای اجرای پروژه کاهش مصرف انرژی با شرکت‌های ژاپنی جی جی سی (JGC) و ماروبنی (Marubeni)، تفاهمنامه (MOU) امضا شده که در صورت توافق نهایی تا چهار ماه آینده آثار مثبتی را در روند کار پالایشگاه شاهد خواهیم بود.

فارس یک مقام مسوول دولتی اظهار کرد: پیشنهاد وزیر نفت درباره حذف مصوبه مجلس درباره بنزین دو نرخی در اصلاحیه اخیر قانون بودجه گنجانده شده و به تصویب هیات دولت رسیده است. وی افزود: به احتمال زیاد اصلاحیه قانون بودجه 95 یک‌شنبه به مجلس می‌رود.

تسنیم گمرک چین اعلام کرد، واردات نفت این کشور از ایران در ماه مه ‌در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹/۵ درصد افزایش یافت و به ۶۱۹هزار و ۳۰۰بشکه در روز رسید. آمارهای رسمی منتشر شده توسط گمرک چین نشان می‌دهد که واردات نفت چین از ایران در ماه مه ‌در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19.5درصد افزایش داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر