بیش از 6 هزار محافظ برای سفری کوتاه به هنگ‌کنگ

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۵۸۳

گروه جهان| مسوولان امنیتی هنگ‌کنگ با به‌کار گرفتن بیش از 6 هزار نیروی پلیس جهت حفاظت از رییس کنگره ملی خلق چین در جریان سفر وی به این منطقه، گسترده‌ترین و شدیدترین تدابیر امنیتی طی سال‌های اخیر را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، «جانگ دی جیانگ» رییس کمیته مرکزی کنگره ملی (مجلس) چین سومین مقام ارشد این کشور به حساب می‌آید که از روز سه‌شنبه دیدار سه روزه خود را از هنگ‌کنگ آغاز کرد.

با توجه به اینکه موضوع انتخابات سراسری در هنگ‌کنگ، مقابله با جنبش‌های ضد چینی و دستگیری مخالفان که علیه چین تظاهرات کرده بودند از مضامین سفر این مقام چینی است، مسوولان این منطقه شدیدترین تدابیر امنیتی را برای وی در نظر گرفته‌اند. هنگ‌کنگ اعلام کرده که هر روز بیش از 6هزار مامور پلیس را در این شهر مسوول تامین امنیت این مقام چینی کرده است.

«لئونگ چونگ اینگ» رییس اجرایی منطقه هنگ‌کنگ گفته است که نگرانی از بابت مشکل‌سازی‌های جنبش حامی دموکراسی ندارد و تدابیر امنیتی ویژه‌یی برای این سفر در نظر گرفته شده است.

روزنامه ساوت چاینا از هنگ‌کنگ گزارش کرده است که این تدابیر قوی امنیتی تاکنون برای هیچ مقام بلندپایه چینی حتی رییس‌جمهوری یا نخست‌وزیر این کشور اتخاذ نشده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سفر حضور رییس پارلمان چین در اجلاس سران راه ابریشم (یک کمربند ـ یک جاده) است که روز چهارشنبه در مرکز نمایشگاهی هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. هزاران افسر و مامور پلیس و نیروهای ضد شورش در هنگ‌کنگ از چند روز قبل تاکنون به حال آماده باش درآمده و در اطراف این مرکز تدابیر امنیتی بسیار شدید است. این احتمال وجود دارد که رییس کنگره چین با شماری از مسوولان جنبش حامی دموکراسی دیدار و با آنان درباره اصلاحات دمکراتیک در این منطقه گفت‌وگو کند. پلیس هنگ‌کنگ چهار منطقه برای تجمع معترضان در این شهر از جمله یک منطقه در 200متری محل برگزاری اجلاس سران راه ابریشم در نظر گرفته است. یک تیم ویژه تک تیرانداز نیز در اطراف هنگ‌کنگ مستقر شده‌اند که مسوول هدف قرار دادن پهپادها هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر