روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۹۵

لهستان خواستار همکاری اتمی با ایران شد ایرنا| بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان دیروز با میشل کورتیکا معاون وزیر انرژی لهستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار کمالوندی با اشاره به قرابت مواضع تاریخی دو کشور و ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسب برای همکاری دو کشور، از گسترش همکاری با این کشور و امضای تفاهمنامه همکاری استقبال کرد.

معاون وزیر انرژی لهستان نیز آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران و سازمان انرژی اتمی در حوزه‌های علمی-تحقیقاتی، ایمنی هسته‌یی و شتاب‌دهنده‌ها را اعلام کرد. همچنین در این دیدار طرف لهستانی از علی‌اکبر صالحی برای سفر به کشورش رسماً دعوت به عمل آورد.

غربی‌ها نمی‌توانند پدیده‌های منطقه را به درستی تحلیل کنند ایرنا| کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی که با حضور جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل برگزار شد با بیان اینکه ما در تحلیل مسائل سیاسی جمهوری اسلامی و منطقه نمی‌توانیم به نظریات غربی بسنده کنیم، تصریح کرد: اگر اینگونه بود خود غربی‌ها باید بهتر می‌توانستند حوادث منطقه را تحلیل کنند در حالی که نمی‌توانند پدیده‌های منطقه را به درستی تبیین کنند. وی در ادامه نفس پیدایش داعش را عکس‌العمل به انقلاب اسلامی خواند و گفت: زیرا می‌خواهند با ایجاد داعش تفکر اسلامی را تخریب کنند.

دردسرهای دوستی با ظریف آنا| وب‌سایت واشنگتن‌اگزماینر نوشت: در هفته‌های اخیر، همزمان با اعلام مکرر جان کری مبنی‌بر ضرورت اجرای تعهدات امریکا و کمک به ایران برای بهره‌مندی از توافق هسته‌یی، جمهوری‌خواهان ارشد به‌طور آشکارا از دوستی نزدیک جان کری و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران سخن گفته و در این باره که کری در خدمت منافع کیست ابراز نگرانی کرده‌اند. در همین خصوص سناتور جان باراسو، عضو کمیته روابط خارجی سنای امریکا به واشنگتن‌اگزماینر گفت: من نگرانی‌های زیادی درباره جان کری، وزیر امور خارجه امریکا و روابط بسیار صمیمی وی با ظریف و دیگر افراد در کشورهای دیگر دارم. باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا نیز اخیرا در نشست استماع این کمیته درباره اجرای توافق هسته‌یی گفت که برخی افراد در این باره سرمایه‌گذاری کرده‌اند و روابط را گسترش داده‌اند و من فکر می‌کنم آنها تلاش می‌کنند که روابط ظریف و کری را به سمتی متمایل کنند که ایران از آن سود ببرد.

اندیشکده شورای آتلانتیک توقیف اموال ایران را ناقض اصل مصونیت قضایی دولت‌ها دانست فارس| اندیشکده «شورای آتلانتیک» در یادداشتی به قلم «تیلور کالیس» اقدام اخیر دولت امریکا در تصاحب ۲میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را ناقض اصل مصونیت قضایی دولت‌ها و تحریک‌کننده تهران به اقدام متقابل دانست. در انتهای این یادداشت آمده است: لزوم دستیابی به یک راه‌حل در این خصوص اجتناب‌ناپذیر است. نه ایران می‌تواند غرامت‌های صادرشده در دادگاه‌های امریکا را پرداخت کند و نه ایالات‌متحده قادر به پرداخت غرامت‌هایی است که شکات ایرانی حکم قانونی دریافت آن را دارند. هر یک از طرفین باید بتوانند رضایت شکات را جلب نمایند؛ شاهکاری که نیازمند سازش و اراده سیاسی است.

چه کسانی درباره مینو خالقی نظر می‌دهند؟ ایسنا| علی مطهری در حاشیه همایش هم‌اندیشی فراکسیون از بررسی موضوع مینو خالقی در هیات عالی حل اختلاف قوا خبر داد، اما اعضای این هیات چه کسانی هستند و وظیفه‌شان چیست؟ حالا خبرها حکایت از این دارد که مشخص شدن تکلیف مینو خالقی به هیات عالی حل اختلاف قوا سپرده شده است.مقام معظم رهبری براساس بند 7 اصل 110 قانون اساسی که حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را از وظایف رهبری می‌داند، در 3 مرداد 1390 طی حکمی خطاب به آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، هیات عالی حل اختلاف قوا را برای تنظیم روابط قوای سه‌گانه برای بررسی و ارائه نظرات مشورتی در موارد حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه تشکیل دادند. در این هیات چهره‌هایی چون سیدمرتضی نبوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، عباسعلی کدخدایی و سیدصمد موسوی خوشدل حضور دارند.

نمایندگان مجلس دهم از دولت حمایت می‌کنند ایرنا| احمد امیرآبادی منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از ما وحدت و یکدلی برای حل مشکلات اساسی و دوری از حاشیه‌ها می‌خواهند، نمایندگان مجلس دهم به‌طور قطع در راستای این خواسته مردم از دولت حمایت می‌کنند. وی با بیان اینکه مشکل اساسی مردم مسائل اقتصادی است و بهبود وضعیت معیشت و اشتغال جوانان تحصیلکرده را می‌خواهند افزود: در مورد مسائل اقتصادی به نظر می‌رسد باید از ظرفیت‌های درونی کشور استفاده کنیم البته این به معنای آن نیست که ما با خارج از کشور قطع روابط کنیم.

اردوغان به دوستان خود هم رحم نمی‌کند خانه ملت| منصور حقیقت‌پور نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با کناره‌گیری نخست‌وزیر ترکیه گفت: اردوغان در جهت تثبیت قدرت خود به معمار تئوری نوعثمانی هم رحم نکرد و در نتیجه داووداوغلو حذف شد. وی افزود: نخست‌وزیر ترکیه اگرچه همراه رییس‌جمهوری بود اما عملکرد وی به‌گونه‌یی بود که نظر اردوغان را بلندمدت جلب نمی‌کرد. داوود‌اوغلو به شکل پنهانی از مداخلات اردوغان ناخرسند بود. حقیقت‌پور ادامه داد: برخی نخبگان حزب عدالت و توسعه تلاش می‌کنند مانع از حذف داووداوغلو شوند اما مساله اینجاست که اردوغان می‌خواهد سیطره خود را حفظ کند. اردوغان در ماجرای سوریه و مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی نشان داده است که منافع خود را بر هر موضوعی ترجیح می‌دهد.

تلاش می‌کنیم حذف تبصره‌های 19 و 20 لایحه بودجه اصلاح شود ایرنا| مجید انصاری معاون امور مجلس رییس‌جمهوری حذف تبصره‌های 19و 20 لایحه بودجه 1395 در مورد تسعیر ارز و پرداخت بدهی‌های بانک‌های دولتی به بانک مرکزی را موجب ایجاد مشکلاتی در نظام بانکی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات ایجاد شده در حذف این دو تبصره را با ارائه اصلاحیه‌یی برطرف کنیم. وی افزود: اگر اصلاح این دو تبصره در این دوره مجلس انجام نشود، ممکن است در آینده و مجلس بعدی ناگزیر به ارائه اصلاحیه‌هایی شویم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر