تازه خبر

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۶۰۱

4 میلیون مسافر در پایگاه‌های ایمنی و سلامت نوروزی

ایسنا رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: 4میلیون و 459هزار و 417 مسافر نوروزی از خدمات طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استفاده کردند که در این زمینه بیشترین میزان مراجعه در بهره‌مندی از خدمات سلامت با 347‌هزار و 122مورد برای گرفتن فشار و قند خون بوده است. دکتر مسعود حبیبی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تا امروز (13فروردین) 43هزار و 773 نفر - روز جوان هلال‌احمر در سطح کشور در پایگاه‌های نوروزی به هموطنان ارائه خدمت کرده‌اند، گفت: بر این اساس تاکنون 4میلیون و 179هزار و 877 مسافر به پایگاه‌های ثابت مراجعه کرده و 279هزار و 540 مسافر نیز در پایگاه‌های سیار سازمان، خدمات لازم را دریافت کردند. وی با اشاره به اینکه در مجموع 844 هزار و 779 تن از مسافران نوروزی از خدمات پایگاه‌های نوروزی هلال‌احمر استفاده کرده‌اند، عنوان کرد: بر این اساس 347هزار و 122تن از هموطنان از خدمات سلامت (سنجش قند و فشار خون) و 287هزار و 449 تن از خدمات فضای دوستدار کودک استفاده کرده و 210هزار و 208مسافر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه کرده‌اند. رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع 5 میلیون و 551 هزار و 938بسته آموزشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی تاکنون در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، افزود: 2‌میلیون و 74هزار و 717 تن از مسافران، نقشه، 2‌میلیون و 10هزار و 184تن بروشورهای آموزشی و اطلاع‌رسانی و یک میلیون و 467هزار و 37 تن سایر بسته‌های آموزشی و فرهنگی جمعیت هلال‌احمر را دریافت کرده‌اند.


مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت در سال ۹۵

مهر وزیر بهداشت، مهم‌ترین کار این وزارتخانه در سال ۹۵ را مراقبت از طرح تحول نظام سلامت دانست.

دکتر سیدحسن هاشمی درخصوص مهم‌ترین کار و برنامه وزارت بهداشت در سال جدید گفت: کارهای زیادی در حوزه سلامت داریم اما مهم‌ترین کار ما مراقبت از طرح تحول نظام سلامت است. وی با اشاره مهم‌ترین هدف طرح تحول سلامت که ارتقای سطح سلامت با اجرای برنامه‌های حوزه بهداشت و کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در حوزه درمان است، تاکید کرد: باید از این طرح مراقبت کنیم تا خللی در پیشبرد اهداف طرح و سلامت مردم پیش نیاید. وزیر بهداشت، یکی دیگر از کارهای این وزارتخانه در سال جدید را توسعه صنعت دارویی کشور با استفاده از مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: نوسازی و توسعه صنعت دارویی کشور، در کنار ساخت و تجهیز بیمارستان‌های جدید، از دیگر کارهای مهم وزارت بهداشت در سال ۹۵ است. هاشمی بر ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در حوزه سلامت کشور تاکید کرد و گفت: حضور سرمایه‌گذار خارجی در بخش‌های مختلف حوزه سلامت می‌تواند انگیزه رقابت را در بین سرمایه‌گذاران داخلی دوچندان افزایش دهد. وزیر بهداشت، بازسازی و نوسازی اورژانس را یکی دیگر از برنامه‌ها و کارهای مهم وزارت بهداشت در سال جدید عنوان کرد و افزود: من فکر می‌کنم در عمر باقی مانده از دولت یازدهم باید بتوانیم طرح‌هایی را که شروع کرده‌ایم به سر انجام برسانیم و در کنار آن از سلامت مردم مراقبت کنیم.


قیمت سیب و پرتقال

نصف نوروز پارسال

ایسنا بازار محصولات کشاورزی از مرغ و گوشت تا میوه و انواع خشکبار طی ایام نوروز و شب عید امسال نسبتا ثبات داشت و از نظر کمی و کیفی نیز مناسب‌تر از سال گذشته بود که به نظر وزارت جهاد کشاورزی ناشی از برنامه‌ریزی درست برای ذخیره‌سازی، تنظیم بازار و وفور تولید انواع محصولات کشاورزی بوده است. به گفته معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، انواع میوه مانند سیب و پرتقال در بازار امسال به وفور دیده می‌شد و قیمت آن تقریبا نصف بازار شب عید و ایام نوروز سال گذشته بوده است.

در بازار شب عید و ایام نوروز هر سال انواع محصولات کشاورزی و غذایی اعم از مرغ، گوشت، انواع میوه و آجیل و خشکبار جزو پر مصرف‌ترین محصولات و اقلامی هستند که مردم بیشترین تقاضا را برای خرید آنها دارند اما طی این افزایش تقاضا در برخی سال‌ها نوسانات بسیاری در قیمت آنها به وجود آمده است اما امسال قیمت این محصولات نسبت به سال گذشته ثبات بیشتری را تجربه کرده است که به نظر عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ناشی از برنامه‌ریزی درست برای ذخیره‌سازی و کنترل بازار این محصولات از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وفور تولید انواع محصولات کشاورزی بوده است. وی درباره وضعیت بازار محصولات کشاورزی در شب عید و ایام نوروز گفت: انواع میوه مانند سیب و پرتقال در بازار امسال به وفور دیده می‌شد و قیمت آن تقریبا نصف بازار شب عید و ایام نوروز سال گذشته بوده است؛ به گونه‌یی که هر کیلوگرم پرتقال بطور متوسط در کشور حدود 1500تومان عرضه شد و قیمت متوسط هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مصرف 6410 تومان بوده است. بخشنده تصریح کرد: فراوانی، ثبات و آرامش بازار محصولات کشاورزی در ایام نوروز و شب عید امسال ناشی از برنامه‌ریزی مناسب دولت برای تنظیم بازار و ذخیره‌سازی مناسب این محصولات بوده است چراکه براساس دستور ستاد تنظیم بازار از مدت‌ها قبل ذخیره‌سازی سیب و پرتقال و گوشت و مرغ از سوی جهاد کشاورزی انجام شده بود و به عنوان مثال هر کیلوگرم قیمت گوشت مرغ در برخی از استان‌ها مانند استان مرکزی به کمتر از 6000 تومان و در برخی از استان‌ها به حدود 7000 تومان رسیده بود. معاون وزیر جهاد کشاورزی درخصوص وضعیت انواع آجیل و خشکبار در این ایام اظهار کرد: با توجه به وفور تولید و مناسب بودن قیمت آجیل و خشکبار دولت و وزارت جهاد کشاورزی به تنظیم بازار این محصولات ورود نکرد و طی ایام تعطیلات نوروزی و شب عید امسال قیمت انواع آجیل و خشکبار نسبتا مناسب بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر