گازرسانی به 5/2 میلیون مشترک روستایی

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۲۸

به گزارش ایرنا، درنشست مشترک وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد درباره همکاری‌های مشترک دو وزارتخانه در زمینه صرفه‌جویی سوخت دربخش‌های حمل ونقل جاده‌ای، دریایی و ریلی از محل بند «ق» تبصره ٢ لایحه بودجه سال ٩٣ بحث و تبادل نظر شد.

وزیرنفت در ابتدای این نشست با تشریح برنامه‌های وزارت نفت در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی دربخش‌های مختلف گفت: هم‌اکنون این وزارتخانه برنامه‌های زیادی مانند بهینه‌سازی موتورخانه‌های خانه‌ها، گازرسانی به ٢,٥ میلیون مشترک جدید روستایی و نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی کشور درزمینه کاهش مصرف انرژی درکشور دارد. وی گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته میان وزارتخانه‌های نفت و راه وشهرسازی درصورت کاهش مصرف سوخت در بخش‌های حمل ونقل عمومی وزارت نفت به ازای صرفه‌جویی انجام شده برای جابه‌جایی هر مسافر و هر تن بار از محل بند «ق» تبصره ٢ لایحه بودجه ٩٣ و هزینه‌های صرفه‌جویی شده از محل کاهش مصرف سوخت، هزینه‌های وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی را پرداخت می‌کند.

زنگنه با اشاره به طرح نوسازی ٥٦ هزار کامیون ناوگان حمل و نقل عمومی کشور طی پنج سال آینده که پیش از این مورد توافق وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی قرارگرفته بود، گفت: این طرح هم‌اکنون برای بررسی نهایی در شورای اقتصاد است. وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت از توسعه پروژه‌های سی ان جی در بخش حمل و نقل جاده‌یی و دریایی حمایت می‌کند، گفت: هم‌اکنون آمادگی لازم برای ایجاد جایگاه‌های عرضه این سوخت در مسیرهای مورد نظر وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر