دریچه‌ای به نیرو

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۴۶۳

امید‌ها به سرمایه‌گذاری آلمان در ایران

تسنیم همایون حائری رییس مرکز پشتیبانی صنایع آب و برق و توسعه صادرات وزارت نیرو اظهار داشت: مذاکرات متعدد شرکت‌های خارجی در وزارت نیرو ادامه دارد و با درخواست‌های برگزاری جلسات متعددی مواجه‌ایم. وی افزود: بیشتر جلساتی که با حضور مدیران شرکت‌های خارجی و مسوولان وزارت نیرو برگزار می‌شود، برای آشنایی سرمایه‌گذاران خارجی با شرایط سرمایه‌گذاری در ایران و ظرفیت‌های جذب سرمایه در پروژه‌های آب و برق ایران است. رییس مرکز پشتیبانی صنایع آب و برق و توسعه صادرات وزارت نیرو تصریح کرد: مسوولان وزارت نیرو نیز در این جلسات با توان سرمایه‌گذاری و توان فنی شرکت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب و برق ایران ابراز تمایل می‌کنند، آشنا می‌شوند.


چشم‌انداز مصرف آب در ایران

فارس ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه در آینده مصرف آب بیشتر خواهد شد، گفت: در 9 سال اخیر 11 مرتبه برای پایان دادن به مشکلات آبی کشورجلسه تشکیل شده که 5مورد آن هم به مجلس رفته است. وی افزود: اما درسال 1369 با تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب، انقلابی در سازماندهی آب و فاضلاب به وجود آمد که حاصل آن به زیر پوشش رفتن 99.7درصد جمعیت شهری ایران از خدمات آب شرب است. محمودی با نگاه به افق 25ساله صنعت آب وفاضلاب کشور اظهار داشت: در آینده مصرف آب بیشتر خواهد شد، زیرا میزان مصارف شرب و بهداشتی افزایش یافته و میزان مشارکت و ساختار شرکت‌های آبفا هم تغییر خواهد کرد، به همین دلیل سامانه‌های تله‌متری هم یکی از ابزارهای خدمات‌رسان به مردم است که ما را به سمت رفاه و سلامت و بهداشت و طول عمر مردم هدایت می‌کند.


لزوم افزایش قیمت برق

ایرنا مسعود حجت قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران گفت: در آستانه نهایی شدن اجرای برجام و رفع تحریم‌ها، صنعت برق کشور با چالش‌های متعددی مواجه است؛ مشکلاتی مشابه دوران پایان جنگ تحمیلی و سال‌های 1369 و 1370 که در آن زمان و با جهش یک‌باره صنایع، تقاضای برق رو به فزونی گذاشت، اما در مقابل عرضه به اندازه کافی وجود نداشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر