سه هدف مهم اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۴۴

وزیر امور اقتصادی و دارایی هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را افزایش رشد اقتصادی دانست و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی به تبعیت از این سیاست، برنامه‌های راهبردی خود را تنظیم کرده، ضمن آنکه باید وابستگی بودجه به منابع نفتی کاهش یابد.

به گزارش تسنیم، علی طیب‌نیا با ابراز خرسندی از کوتاه شدن فرآیند ترخیص کالا از گمرکات کشور گفت: این امر در پی اجرای طرح‌های الکترونیکی ازجمله دوراظهاری در گمرک صورت گرفته است. وی الکترونیکی شدن پرداخت‌ها، کوتاه‌تر شدن فرآیند ترخیص کالا در مورد محموله‌های وارداتی و صادراتی و ترانزیت را گام مثبتی برای تسهیل تجارت و رشد اقتصادی اعلام کرد و افزود: هزینه‌های بخش خصوصی در راستای اقدامات انجام شده در گمرک 28هزارمیلیارد تومان کاهش یافته است.

به گفته طیب‌نیا، سامانه اظهار از راه دور در تعداد زیادی از گمرکات و پرداخت الکترونیکی در 10 گمرک اصلی کشور اجرایی شده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فرآیند ترخیص کالا برای صادرات از 7روز به یک‌روز و برای واردات از 26روز به سه‌روز کاهش یافته است.

طیب‌نیا در توضیح اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم گفت: مردم انتظار دارند ما به‌سرعت اقتصاد را از وضعیت فعلی عبور دهیم و آن را به ثبات برسانیم، این خواست مردم، مقام‌معظم‌رهبری و دولت است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این است که رشد اقتصادی را افزایش دهد تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به تبعیت از این سیاست، برنامه‌های راهبردی خود را تنظیم کرده است، ضمن آنکه باید وابستگی بودجه به منابع نفتی کاهش یابد و سهم درآمد‌های پاک مالیاتی در بودجه دولت بالا برود تا اقتصاد آسیب‌پذیر نباشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر