تازه‌های پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۰۹

10 غول نفت و پتروشیمی در تهران

پتروتحلیل مدیران عامل شرکت‌های توتال فرانسه، انی ایتالیا، OMV اتریش، میتسویی، چیودا، JGC و میتسوبیشی هیتاچی پاورسیستم ژاپن، لینده و زیمنس آلمان، شرکت چند ملیتی اف.‌جی.‌ای، آنسالدو ایتالیا و ایرلیکویید انگلیس وارد تهران شده‌اند. بر این اساس امروز در نشستی با حضور وزرای نفت و نیرو، مدیران و نمایندگان ارشد این شرکت‌های نفتی در جریان جزییات تحولات و برنامه‌های توسعه صنایع نفت، برق و انرژی ایران در دوران پساتحریم قرار می‌گیرند، ضمن آنکه مدیران برخی از این شرکت‌ها در خصوص آخرین وضعیت بازار جهانی نفت و صنایع انرژی جهان سخنرانی خواهند کرد. در نشست امروز، استفان میشل مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا شرکت توتال فرانسه، مدیر ارشد بخش بالادستی شرکت انی، راینر سیله مدیرعامل OMV اتریش آخرین تحولات بخش بالادستی صنعت نفت جهان را تشریح خواهند کرد. مدیرعامل شرکت لینده، مدیرکل بخش ال. ان. جی شرکت میتسویی ژاپن، رییس شرکت بین‌المللی اف.جی.‌ای، سرجیو دی لوکا مدیرعامل شرکت آنسالدو، نوریو ساساکی مدیرعامل اجرایی مدیرعامل شرکت میتسوبیشی هیتاچی پاورسیستم، نایب‌رییس ارشد بخش بین‌الملل و پایداری شرکت ایرلیکویید، رییس شرکت چیودا، نایب رییس ارشد شرکت JGC از دیگر سخنرانان در این نشست تخصصی صنایع نفت و انرژی ایران خواهند بود.


سیراف، مجموعه‌ای

که خواب ندارد

شانا شیفت شب عملیات خاکی طرح پالایشی فراگیر سیراف از سوی پیمانکاران این طرح کلید خورد. با توجه به راه‌اندازی شیفت شب عملیات خاکی طرح پالایشی فراگیر سیراف از سوی پیمانکاران این طرح، امید است سرعت کار در این پروژه ملی افزایش قابل توجهی بیابد. در مجموعه پالایشی سیراف چند شرکت خصوصی محض با چند شرکت خصولتی همکاری و شراکت دارند به طور متوسط برای ساخت هر یک از 8 پالایشگاه کوچک میعانات گازی پارس جنوبی به حدود ٣٠٠ میلیون دلار سرمایه نیاز است. این 8 پالایشگاه دارای یک یوتیلیتی واحد (آب، برق، بخار) خواهند بود که به هر یک از سرمایه‌گذاران درصدی از سهام آن تعلق می‌گیرد و ٢٠درصد سرمایه‌گذاری در احداث این یوتیلیتی نیز بر عهده شرکت ملی نفت ایران است؛ شرایط حضور شرکت‌های خصوصی در طرح ساخت ٨ مینی پالایشگاه میعانات گازی پارس جنوبی فراهم شده و بازده اقتصادی بالایی در انتظار سرمایه‌گذاران این طرح خواهد بود.


لزوم تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی

نیپنا صنعت پتروشیمی ایران می‌تواند در آینده با تکمیل زنجیره ارزش سهم بزرگی از درآمدهای ارزی کشور را به خود اختصاص دهد. رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه درآمد ارزی صادرات پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش دو برابر می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود صادرات محصولات پتروشیمی 34درصد از ارزش کل صادرات را در سال94 به خود اختصاص دهد. محمد لاهوتی افزود: اگر درنظر بگیریم که سالانه حدود 20میلیارد دلار از صادرات کشور در بخش پتروشیمی است، تکمیل زنجیره ارزش در این محصولات صادراتی می‌تواند درآمد ارزی را تا دو برابر افزایش می‌دهد. وی عنوان کرد: نباید تنها به برآوردهای مالی در بحث صادرات توجه شود و انتقال دانش و تکنولوژی‌های روز باید اولویت طرح‌های توسعه‌یی و صادرات باشد تا هم از مزیت‌های کشور در رابطه با انرژی ارزان استفاده شود و هم از رهاورد سرمایه‌گذاری‌ها دانش فنی و حضور در بازارهای صادراتی جدید میسر شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر