زنگنه بر توسعه صنعت نفت گاز و پتروشیمی تمرکز دارد

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۸۶


مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: بیژن نامدارزنگنه از پاک‌ترین اعضای کابینه است که زندگیش را وقف نظام و آبادانی کشور کرده و بیشترین تمرکزش روی توسعه صنعت نفت گاز و پتروشیمی است که گزارشات مختلف دیوان محاسبات و دستگاه قضایی موید این موضوع است.

سیدحسین میرافضلی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی KHPC.IR ضمن تاکید بر تلاش‌های بی‌وقفه وزیر نفت برای توسعه و آبادانی مراکز نفتی و پتروشیمی طرح استیضاح زنگنه را غیر حرفه‌یی قلمداد کرد وگفت: وزارت نفت یک وزارتخانه تخصصی و حرفه‌یی است و نباید با آن رفتارهای سیاسی و جنجالی

داشت.

این تحلیلگر ارشد حوزه انرژی اجرای قرارداد ملغی شده کرسنت را بهتر از سوخت شدن و هدررفت گازهای میدان سلمان تحلیل کرد و اظهار داشت: اگر قرارداد کرسنت از لحاظ قیمت مشکلی هم داشت حین انجام آن امکان اصلاح قیمت، طبق مفاد قرارداد اولیه فیمابین در بندهای 6/10 و 7/10 وجود داشت و فی‌نفسه قرارداد درست بود.

عضو هیات‌مدیره پتروشیمی خراسان ادامه داد: اجرای قرارداد کرسنت ضمن جلوگیری از سوخت گازهایی که به همراه نفت از میدان سلمان استحصال می‌شد و طی این سالیان باعث آلودگی محیط‌زیست هم می‌شد فواید سیاسی و امنیتی هم برای کشور ما در مراودات‌مان با کشور امارات متحده به خاطر وابستگی که به گاز کشورمان به وجود می‌آمد به همراه می‌داشت.

میرافضلی در بخش دیگری از سخنانش درباره ابعاد طرح استیضاح وزیر نفت درخصوص سر باز زدن وزارت نفت از تعهداتش در حوزه تاسیس پتروشیمی‌ها در برخی از استان‌ها اظهارداشت: به‌طور کلی پروژه‌های پتروشیمی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود به عنوان مثال در پروژه 3/1میلیارد دلاری GTPP پتروشیمی خراسان کل سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت می‌پذیرد و آقای زنگنه نهایت همکاری را در این زمینه با ما داشتند و ما مشکلی در این خصوص نداریم و در اعطای مجوز، برخورد کاملا منطقی و علمی با این پروژه داشتند.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر تاکنون که ایشان بر مسند صدارت وزارت نفت بوده‌اند ما در شرایط تحریم به سر می‌برده‌ایم و به میزان زیادی وقت وزیر صرف تهیه 36 هزار میلیارد تومان یارانه سالانه کشور می‌شده و عملا وزارت نفت نقش وزارت رفاه را ایفا می‌کند با این شرایط چطور می‌توان انتظار داشت بدون منابع مالی لازم طرح‌های جدیدی را احداث کرد.

میرافضلی همچنین با اشاره به انتصاب شایسته بیژن زنگنه در حوزه پتروشیمی توضیح داد: انتصاب آقای شعری‌مقدم در راس شرکت صنایع ملی پتروشیمی که از مدیران با سابقه و توانمند و خوشنام این صنعت هستند، نشان داد که ایشان چقدر در انتصاب در این حوزه دقت دارند.

عضو هیات‌مدیره پتروشیمی خراسان با اشاره به انتقادات قبلی‌اش به نحوه تعیین نرخ خوراک 13 سنتی پتروشیمی‌ها توسط وزارت نفت گفت: اگر انتقادی هم به وزارت نفت وارد است باید از مجرای استدلال، روش‌های علمی و منطقی و با انجام پیگیری‌های لازم آن را مطرح کرد کما اینکه ما به تعیین قیمت 13سنت برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها اعتراض علمی و منطقی داشتیم ادله خود را در مکاتبه‌های مختلف مطرح کردیم و امید داریم این مشکل هر چه سریع‌تر حل شود. ما در این خصوص خواهان اجرای قانون هستیم که بر اساس محاسبه‌ کارشناسان مرتبط قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها در شرایط کنونی کمتر از 9 سنت است.

وی اظهار داشت: این دولت از وزرای با تجربه و قابل اعتماد استفاده کرده و نمونه آن وزرای اقتصادی چون دکتر ربیعی، دکتر طیب‌نیا، دکترنوبخت، مهندس حجتی، دکترجهانگیری معاون اول وسایر وزرای دولت می‌توان

یاد کرد.


تقدیر از خبرنگاران برتر اداره استاندارد گلستان

اداره کل استاندارد گلستان از خبرنگارانی که بیشترین اخبار را از استاندارد منعکس کرده بودند تقدیر کرد.

مسوول روابط‌عمومی استاندارد گلستان اظهار داشت: در نشستی که به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد با خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌های فعال در استان گلستان برگزار شد، میزان اخبار درج شده از استاندارد گلستان در جراید، نشریات و پایگاه‌های الکترونیکی بررسی شد که در این بین نشریات عصر رسانه، اقتصاد گلستان و الهام حائز رتبه‌های اول تا سوم شناخته شدند.

فرشته سلطانی اظهار داشت: از بین خبرگزاری‌های فعال در استان نیز، خبرگزاری ایرنا با انعکاس بیشترین اخبار از اداره کل استاندارد از مهر 93 تا مهر 94، حائز رتبه برتر شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گفته سلطانی در یک‌سال اخیر حدود 800 خبر از استاندارد گلستان در مطبوعات ملی و محلی و بیش از 100خبر در پایگاه‌های الکترونیکی خبری و تحلیلی مختلف منعکس شده است. این نشست با بازدید خبرنگاران و جمعی از کارشناسان استاندارد از واحد تولیدی معدن رشد گرگان که تولید‌کننده خوراک دام و طیور است، همراه بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر