کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۷۲

تشکیل کارگروهی برای تعیین نرخ کارمزد دکل‌های حفاری

شانا| مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی گزارش نرخ کارمزد دکل‌های حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران را در هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه کرد. معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌ها اعلام کرد: نرخ کارمزد دستگاه‌های دکل حفاری و خدمات فنی - تخصصی جانبی شرکت ملی حفاری ایران در سال ١٣٩٣ بر اساس اصول حقوقی و قراردادی موافقتنامه موجود با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تحلیل منابع/ مصارف و درآمد/ هزینه شرکت ملی حفاری ایران و واقعیت‌های محیط کسب‌وکار در صنعت حفاری، از سوی آن معاونت با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‌ها و برنامه‌ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و گزارش کارشناسی مربوطه جهت تصمیم‌گیری به هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه شد. مقرر شد کارگروه منتخب هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران مساله را از ابعاد حقوقی، مالی و بودجه بررسی کند و تصمیم نهایی پس از ارائه گزارش تکمیلی کارگروه مربوطه اتخاذ خواهد شد.

ساخت تاسیسات فرآورش یاران شمالی تا زمستان

شانا| مجری طرح یاران شمالی با اشاره به پیشرفت ٦٥ درصدی این پروژه گفت: کارها براساس برنامه پیش می‌رود و ساخت تاسیسات فرآورش یاران شمالی زمستان به پایان می‌رسد. آرش باقرزاده با بیان اینکه طرح توسعه یاران شمالی هم‌اکنون به پیشرفت ٦٥درصدی رسیده است، افزود: براساس برنامه، تولید ٣٠هزار بشکه‌یی از این میدان بهار سال ٩٥ شروع می‌شود. وی درباره تولید زودهنگام از میدان یاران شمالی تصریح کرد: از همان ابتدا هم قرار نبود تولید زودهنگام از میدان داشته باشیم؛ با این حال طرحی ارائه شد مبنی بر اینکه میدان، تولید زودهنگام داشته باشد که با توجه به اینکه پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار بود و تولید زودهنگام و ٣٠هزار بشکه‌یی در یک زمان محقق می‌شد، بنابراین، اجرای برنامه تولید زودهنگام اقتصادی تشخیص داده نشد. باقرزاده با بیان اینکه ساخت پالایشگاه یاران شمالی زمستان امسال به پایان می‌رسد، افزود: بعد از پاپان ساخت تاسیسات فرآورش به مرور واحدهای مختلف آن را وارد مدار خواهیم کرد. مجری طرح یاران شمالی گفت: در حال حاضر سفارش خرید کالاها و تجهیزات مورد نیاز تاسیسات فرآورش داده شده و کالاها درحال ورود به ایران هستند.

اجرای طرح «فهام» برای اندازه‌گیری و مدیریت انرژی

تسنیم |صبح دیروز با حضور قائم‎مقام وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیرعامل شرکت توانیر، آغاز عملیات اجرایی «طرح فهام» اعلام شد. همچنین برای معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایجاد شده و آغاز عملیات اجرایی طرح فهام در داخل کشور، نمایشگاهی با حضور 10 شرکت مشاور و پیمانکار فعال در حوزه طرح فهام با حضور مدیران ارشد صنعت برق کشور در سالن همایش ساختمان مرکزی وزارت نیرو آغاز به کار کرد.

طرح فهام که راه‌اندازی فراسامانه‌یی هوشمند برای اندازه‌گیری و مدیریت انرژی در کشور است، با هدف فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف، بسترسازی مناسب برای اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها، امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره‌بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری، کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبوض و بهبود وصول مطالبات، افزایش کیفیت خدمات و کاهش زمان قطعی و نظارت بر کیفیت برق، ایجاد بستر برای گسترش استفاده از تولیدات پراکنده و انرژی‌های پاک، امکان پیش‌فروش برق و راه‌اندازی بازار خرده‌فروشی برق، بهینه کردن هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و فراهم آوردن بستر مناسب جهت قرائت مکانیزه کنتورهای آب و گاز اجرا خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر