اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۸۹

منطقه آزاد ارس حلقه اتصال اقتصاد به کشورهای حوزه cis است

ارس به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ابراهیم باقرزاده درحاشیه برگزاری میزگرد تخصصی معاونین سازمان با اعضای مرکز آموزش بازرگانی کشور گفت: منطقه آزاد ارس حلقه اتصال اقتصاد ملی به کشورهای حوزه cis است و در دوره پس ازتحریم باید با تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید زمینه افزایش صادرات هرچه بیشتر در این منطقه را فراهم آوریم.

باقرزاده در ادامه گفت: آماده‌سازی فاز سوم شهرک صنعتی 220هکتاری و سایت صنایع سنگین 1400هکتاری بخشی از اقدامات منطقه آزاد ارس در تحقق ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی همچنین افزود: درهمین راستا ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری، تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید، ارزآور و صادراتی، توسعه تکنولوژی‌های های‌تک، دانش‌بنیان و صادرات محور از اولویت‌های کاری سازمان منطقه آزاد ارس برای پس ازتحریم است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سرمایه‌گذاران باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد ارس در راستای کسب درآمد و توسعه سرمایه‌گذاری‌های مولد و افزایش صادرات به کشورهای حوزه cis استفاده نمایند.وی گفت: از ابتدای سال94 تاکنون بیش از 26 گروه سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف در منطقه آزاد ارس حضور یافته‌اند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری اقتصادی، صنعتی و گردشگری منطقه بازدید کرده‌اند.

باقرزاده همچنین افزود: تور آموزشی آشنایی با فرصت‌های تجاری منطقه آزاد ارس با هماهنگی مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورو با حضور تجار بازرگانان و مدیران و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تجاری سراسر کشور برگزار شده است.

شایان ذکر است تور آموزشی 2روزه شناخت ویژگی‌های تجاری منطقه آزاد ارس با حضور بیش از 70نفر از تاجران، بازرگانان، مدیران و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تجاری کشور و اعضای مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

همچنین درپایان حضور این تور آموزشی در منطقه آزاد ارس، میزگرد تخصصی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، معاون امور زیربنایی، معاون توسعه مدیریت، مدیرکل گمرک و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس با تجار و بازرگانان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور برگزار شد.

برگزاری هفته دوم جشنواره اقوام ایرانی با حضور اقوام خراسان در منطقه آزاد انزلی

انزلی به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، همزمان با ایام ولادت امام هشتم علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع)، هفته دوم جشنواره اقوام ایرانی از مجموعه برنامه‌های جشنواره تابستانی ترنم دریا با حضور اقوام خراسان در محل نوروزخانه این منطقه برگزار می‌شود.

درهفته دوم این جشنواره که به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان به اجرا درآمد، اقوام خراسان با برپایی سیاه چادر اقدام به معرفی فرهنگ، ایین، آداب، سنن و غذاها و صنایع دستی شهر خود کردند. معرفی موسیقی نواحی و محلی خراسان از دیگر بخش‌های این جشنواره بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گرفت. جشنواره اقوام ایرانی به مدت سه هفته از تاریخ 28 مرداد لغایت 13 شهریور در روزهای چهارشنبه الی جمعه از ساعت 8 تا 11شب در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

همزمان با هفته دولت

«خانه خبر و هنر منطقه آزاد چابهار» آغاز به‌کار کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، طاهره شهرکی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز به کار «خانه خبر و هنر» همزمان با هفته دولت در منطقه آزاد چابهار خبر داد.

شهرکی گفت: همزمان با هفته دولت و گشایش دومین نمایشگاه دستاوردهای منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار «خانه خبر و هنر منطقه آزاد چابهار» با هدف انسجام، همدلی و تعامل فرهنگی و هنری این جامعه بزرگ در استان سیستان‌وبلوچستان با عضوگیری و پذیرش اعضا در این تشکل غیردولتی آغاز به کار کرد.

طاهره شهرکی در ادامه گفت: این تشکل غیردولتی با حمایت مادی و معنوی سازمان، فعالان فرهنگی و اطلاع‌رسانی در رشته‌های مختلف ازجمله، خبرنگاران، عکاسان، وبلاگ نویسان، فعالان فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را که با رسانه‌های داخلی همسو با نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت دارند، استعدادیابی و جذب می‌کند تا زمینه رشد آنان فراهم شود.

شهرکی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل همچنین ابراز داشت: «خانه خبر و هنر منطقه آزاد چابهار» علاوه بر فعالان فرهنگی و اطلاع‌رسانی، هنرمندان استان سیستان‌وبلوچستان را در رشته‌های مختلف هنری شامل: هنرهای تجسمی، نقاشی، مجسمه‌سازی، خطاطی، موسیقی، فیلم‌سازی، صنایع‌دستی، سوزن‌دوزی، طراحی و... تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی- تخصصی توسط اساتید برجسته کشور و استان، نمایشگاه‌های سالانه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری جهت تعامل بین هنرمندان و فرهنگیان از دیگر اهداف «خانه خبر و هنر منطقه آزاد چابهار» است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر