زیرساخت لازم برای افزایش صادرات به‌روسیه را نداریم

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۷


رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به اینکه روسیه بازار جدیدی برای ایران نیست گفت: اما شروع روند فعلی می‌تواند نقطه عطفی در راستای صادرات ایران به روسیه باشد که نیاز اصلی آن ارتقای زیرساخت‌هاست. رضا نورانی اظهار کرد: روسیه همراه با کشورهای همسایه بازار 300میلیون نفری برای محصولات دامی و کشاورزی ایران است که می‌توان از طریق مازاد نیاز داخلی، نیاز روس‌ها را تامین کرد.

وی ادامه داد: در توسعه همکاری با کشور روسیه مشکلاتی همچون عدم وجود بانک در دو کشور در راستای انتقال پول و کمبود کانتینر یخچالی وجود دارد و در این زمینه به 2 تا 3هزار کانتینر نیاز است.

او بیان کرد: ارتقای زیرساخت‌، کاهش زمان و هزینه حمل‌و‌نقل را در پی خواهد داشت و باید صادرات با قیمت توجیه‌پذیر برای هر دو کشور صورت گیرد زیرا کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری به این کشور وارد شده‌اند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه روس‌ها حساب شده و با برنامه حرکت می‌کنند، ‌افزود: مشکلی که از سوی روس‌ها در حمل‌و‌نقل مطرح می‌شود در زمینه عدم وجود خطوط هوایی منظم باری از ایران به این کشور است که باید مشکلات و کمبودها درست دیده شود و در راستای رفع موانع قدم برداشته شود تا حجم صادرات افزایش یابد.

وی افزود: روسیه به سبزی‌، صیفی‌جات، مرغ، گوشت و تخم‌مرغ نیاز دارد که بنابر اطلاعات 20هزار تن تخم‌مرغ مازاد نیاز در سال تولید می‌شود که پیش‌بینی می‌شود 3 تا 5هزار تن از این محصول به روسیه در صورت امکان صادر شود. او با بیان اینکه دولت در رفع مشکلات داخلی می‌تواند همراه بخش خصوصی باشد، ادامه داد: سالانه 45هزار تن گوشت مرغ به روسیه صادر می‌شود که می‌توان این حجم را به 200هزار تن افزایش داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر