3 نکته اقتصادی که ظریف به جلالپور گوشزد کرد

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۴۵

گروه بازرگانی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران روز پنج‌شنبه در دیداری صمیمانه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرده است. در این دیدار ظریف با استقبال گرم از رییس اتاق بازرگانی ایران به سه نکته مهم درمورد شرایط اقتصاد و نوع برخورد بخش خصوصی با آنها اشاره کرده و نوید این موضوع را داده که در سفرهای دیپلماتیک بنا به تناسب سفر و کشور مقصد، با معرفی اتاق ایران فعالان بخش خصوصی را با خود همراه کند.

در ادامه مشروح نوشته محسن جلال‌پور در صفحه اینستاگرامش را می‌خوانید: دیروز با یکی از انسان‌های پرتلاش و یکی از کاربلدان این سرزمین همنشین و همکلام شدیم.

من و مهندس کریمی‌پور، مشاور عالی و دکتر فیاض‌بخش، دبیرکل اتاق ایران به دیدار دکتر جواد ظریف رفتیم و نشستی صمیمانه، گرم و پرمحتوا داشتیم.

بعد از استقبال گرم و محبت‌های ایشان صحبت داغ هسته‌یی و چگونگی بهره‌برداری از فضای پس از تحریم و دستاوردهای اقتصادی برجام بالا گرفت.

دکتر ظریف که شناخت خوبی از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن دارد پس از توضیحات ما در یک تحلیل کوتاه و مفید بر سه نکته اساسی تاکید کرد. اول اینکه وقتی می‌توان گفت در تفاهم بیشترین دستاورد را به دست آوردیم که مسیر اقتصادی آن به درستی پیش برود که در این زمینه اتاق باید چشم و گوش این کار باشد.

دوم اینکه به سفرا اعلام کردیم که ارزیابی عملکرد آنها حول محور عملکرد اقتصادی آنها خواهد بود.

دکتر ظریف گفت در این زمینه اتاق باید در انجام صحیح کار سفارتخانه‌ها برنامه مناسبی در روز گردهمایی سفرا در ایران آماده و عرضه کند.

سومین نکته دکتر ظریف این بود که وزارت امور خارجه آمادگی دارد تا در سفرهای دیپلماتیک بنا به تناسب سفر و کشور مقصد، با معرفی اتاق ایران فعالان بخش خصوصی را با خود همراه کند. واقعا از افق دید وزیر امور خارجه و اعتقادش به بخش خصوصی خوشحال شدم.

آنچه من را امیدوار کرد این بود که دیدم دکتر ظریف نتیجه کار سخت تیم مذاکره‌کننده را در شکل‌گیری اقتصاد رقابتی و حرکت بر مسیر درست و برپایه اقتصاد تولید محور و مردمی می‌داند و اعتقاد جدی دارد که مذاکره با هیات‌ها باید از رویکرد تجاری به رویکرد اقتصادی تغییر کند. دکتر ظریف معتقد است استمرار فضای تعامل با جهان بسته به نحوه عملکرد اقتصادی ما با دنیا دارد که باید به شکلی پیش برود که برگشت به دوران تحریم برای تحریم‌کنندگان هزینه‌یی بالاتر از ما داشته باشد. دیدگاهی که ما نیز بر آن تاکید داریم.

بعد از حدود یک ساعت صحبت گرم و صمیمانه از وزیر امور خارجه خداحافظی کردیم و موقع برگشت خدا را شکر کردم که اگرچه در کشور ما تعداد افرادی که بلدند کار را خراب کنند کم نیست اما باید شکرگزار باشیم که تعداد بیشتری قهرمان داریم که بلدند کار را حتی بهتر از قبل درست کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر