جزئیات پلکانی افزایش صادرات تا ۱۴۰۴

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۴۲

معاون وزیر صنعت با اشاره به جزئیات پلکان افزایش صادرات غیرنفتی کشور تا سال ۱۴۰۴، گفت: صادرات غیرنفتی کشور به ۱۴۵میلیارد دلار

می‌رسد.

ولی‌الله افخمی‌راد در گفت‌وگو با مهر با تشریح جزئیات اهداف صادراتی در نظر گرفته شده برای سال‌های باقیمانده تا پایان چشم‌انداز گفت: براساس سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات کشور در سال۹۶ باید به ۵۸میلیارد دلار برسد، ضمن اینکه براساس هدفگذاری انجام شده در سال ۱۴۰۴ که افق چشم‌انداز ۲۰ساله کشور است، صادرات غیرنفتی در بخش کالایی باید به ۱۱۵میلیارد دلار برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صادرات کشور در سال گذشته به 49.7میلیارد دلار رسیده است درحالی که مطابق با این سند راهبردی پیش‌بینی شده است که صادرات غیرنفتی کشور در سال۹۹ به ۱۰۷میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۴ به ۱۴۵میلیارد دلار برسد.

وی تصریح کرد: آنچه که در سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش صادرات پیش‌بینی شده، قرار است که صادرات در سال۹۶ به ۵۸میلیارد دلار، در سال۹۹ به ۸۱میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۴ به ۱۱۵میلیارد دلار برسد، همچنین صادرات کشور در حوزه معدن در سال۹۳ حدود 1.5میلیارد دلار بوده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال۹۶ معادل 2.5میلیارد دلار، در سال۹۹ حدود 3.5میلیارد دلار و در افق ۱۴۰۴ به ۶میلیارد دلار برسد.

به گفته افخمی‌راد، در بخش کشاورزی آنچه که در سال گذشته رقم خورده، 4.6میلیارد دلار بوده است که بنا داریم آن را در سال۹۶ به ۶میلیارد دلار، در سال۹۹ به ۸میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۴ به ۱۲میلیارد دلار برسانیم.

وی اظهار داشت: در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی بنا داریم که در سال۹۶ صادرات به ۱۷میلیارد دلار، در سال۹۹ به ۲۳‌میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۴ به ۳۵‌میلیارد دلار دست یابیم که البته این تلاش مضاعف صادرکنندگان و سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت را می‌طلبد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تلاش دولت این است که قوانین زائد و دست‌وپاگیر پیش‌پای صادرکنندگان را از میان بردارد و مشوق‌های لازم را برای جهش صادراتی فراهم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر