اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۳۷

بانک قوامین عزادار شد

بانک قوامین در فقدان 4نفر از همکاران خود براثر سانحه رانندگی عزادار شد. به گزارش روابط عمومی بانک قوامین مدیر شعب بانک در ایلام و سه نفر دیگر از همکاران در حین انجام ماموریت و براثر سانحه رانندگی در محور مهران به سمت ایلام در دم جان باختند و خانواده قوامین را عزادار کردند. برپایه این گزارش آقای محمدنبی قاسمی، مدیر شعب بانک در ایلام و سه نفر دیگر از همکاران این مدیریت آقایان علیرضا مرشدی، حشمت‌الله جباری و عرفان جاسم محرری در بازگشت از ماموریت و براثر واژگونی خودرو که در محور مهران به سمت ایلام روی داد در دم جان باختند. درپی وقوع این حادثه دلخراش روابط عمومی بانک قوامین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شریف این عزیزان این سانحه تاسفبار را به مردم ایلام و کلیه همکاران در بانک تسلیت گفت.

تمدید بدهی کشاورزان توسط بانک کشاورزی

مدیر امور اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی تا پایان مردادماه سال جاری بدهی ۴۴۰هزار و ۲۲۰ نفر از کشاورزان را تمدید کرده است. فرهاد فنودی، مدیر امور اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام خبرفوق افزود: برای مساعدت با کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی مبلغ حدود 71هزار میلیارد ریال از بدهی آنان تمدید شده است. فنودی با بیان اینکه 50میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به بخشودگی جرایم دیر کرد 19هزار و 400 نفر از کشاورزان است، خاطرنشان کرد: این مساعدت‌ها براساس بند (ج) تبصره قانون بودجه سال 1393کل کشور صورت گرفته است. وی اضافه کرد: سایر تمدید و تقسیط‌ها نیز بر اساس مصوبات هیات دولت از جمله اصلاحیه ماده 11 آیین‌نامه وصول مطالبات بانک‌ها، خسارت‌دیدگان برف و سرمای استان‌های شمالی (گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل) و همچنین سیل استان گلستان صورت گرفته است.

عرضه چک متحد‌الشکل

در نیمه دوم سال

دبیرکل بانک مرکزی از عرضه چک‌های متحدالشکل بانک مرکزی در نیمه دوم امسال خبر داد. محمود احمدی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برنامه بانک‌مرکزی برای ساماندهی چک‌ها، اظهارداشت: در مرحله اول چکاوک در سراسر کشور راه‌اندازی شد و در مرحله دوم سامانه صیاد در حال اجراست. وی افزود: چک‌های جدید مطمئنا از نظر شکل و اندازه متحدالشکل خواهند بود، در فاز اول ممکن است برخی فیچرهای چک توسط دستگاه خوانده نشود اما در فاز بعدی امکان خواندن این فیچرها به وسیله دستگاه فراهم می‌شود و دیگر نیازی نیست شعبه اطلاعات را دوباره وارد سیستم کند. دبیرکل بانک‌مرکزی در پاسخ به این سوال که این برنامه چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: این کار مداوم است و نمی‌توان همانند برنامه چکاوک اعلام کرد چه زمانی طرح آغاز و چه زمانی به پایان می‌رسد. جایگزینی چک‌های متحدالشکل با چک‌های موجود بانک‌ها، بستگی به روند تعویض چک‌ها دارد.

حسابرسی دارایی موسسه ثامن‌الحجج در حال انجام است

ایرنا یک مقام مسوول به ایرنا گفت که دارایی موسسه ثامن‌الحجج به درخواست دستگاه‌های نظارتی در مسیر ساماندهی و نظارت قرار گرفته است تا پس از تایید وضعیت مالی، این موسسه اقدامات لازم برای اخذ مجوز از بانک مرکزی را انجام دهد. این مقام مسوول همچنین افزود: دارایی این موسسه مالی براساس درخواست دستگاه‌های نظارتی و با هماهنگی بانک مرکزی برای شفاف‌سازی وضعیت مالی از طریق موسسه حسابرسی معتبر معرفی شده از سوی بانک مرکزی (فریوان) در مسیر ساماندهی و نظارت قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد که پس از تایید وضعیت مالی این موسسه از طریق حسابرسان، موسسه ثامن‌الحجج می‌تواند با رعایت مقررات و استانداردهای بانک مرکزی در مسیر اخذ مجوز قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر