سینما ورشکسته شده است

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۴۵

ابراهیم‌ ابراهیمیان که درحال طی‌کردن مراحل فنی تازه‌ترین اثر خود یعنی «عادت نمی‌کنیم» است، دغدغه‌هایی درخصوص سینما نیز دارد. ابراهیمیان معتقد است: استفاده از سوپراستار به‌ شدت کار درستی است و به فیلم و جذب مخاطب کمک وافری می‌کند. البته باید سر جای خودشان و به بهترین شکل از آنها استفاده کرد. در غیر این صورت جوابگو نیست و نمونه عدم موفقیت فیلم‌ها با وجود استفاده از سوپراستار در سینما زیاد است.

ابراهیمیان افزود: چرخه اقتصادی سینما بیمار است و باید در نظر داشت این درصد کمی که به سینماها می‌روند برای کشوری که حدود 80میلیون جمعیت دارد و کشوری که قدمت فرهنگی زیادی دارد، فاجعه‌بار است. این کارگردان ادامه داد: ما کار جمعی بلد نیستیم و هیچ‌وقت منافع جمعی را در نظر نمی‌گیریم. باید بدانیم منافع سینما فقط مختص سینما نیست بلکه متعلق به همه مردم است. وی افزود: در واقع سال‌هاست که سینما ورشکسته است و با وجود اینکه راه‌های پیشرفت و رو به جلو برای ما زیاد است اما به طور دایم عقبگرد می‌کنیم که جای تامل دارد.

وی ادامه داد: ایجاد سالن‌های سینمایی مانند کوروش یکی از کارهای مثبتی است که مدیران و مسوولان سینمایی باید به آن توجه داشته باشند. چون با ایجاد چنین پردیس‌هایی، ‌تنوع سالن با کیفیت‌های بالا و به روز، میزان مخاطب و ارزش آنها بالا می‌رود و چرخه سینما بالطبع گردش خوبی خواهد داشت و سینما وارد سبد کالای خانگی مردم می‌شود. ابراهیمیان افزود: از طرفی باید به بخش خصوصی بیشتر بها داد و آدم‌هایی در مسند کار قرار بگیرند که نگاه محدودی نسبت به مقوله سینما نداشته باشند و دلشان ابتدا برای مخاطبان و بدنه سینما و بعد منافع شخصی بسوزد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر