ثبات نرخ دلار و رشد قیمت سکه

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۴۱

گروه بانک و بیمه

صرافان بازار ارز و سکه روز چهارشنبه نرخ هر دلار امریکا را همانند روز سه‌شنبه سه‌هزار و 313تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 4هزار تومان افزایش 920هزار تومان تعیین کردند.

هر یورو در بازار آزاد با 10تومان رشد قیمت نسبت به روز سه‌شنبه سه هزار و 760تومان و هر پوند نیز با 65 تومان رشد 5 هزار و 150تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با 4و 3هزار تومان رشد نسبت به روز سه‌شنبه 920 و 919هزار تومان تعیین قیمت شد.

هر نیم سکه با دو هزار تومان رشد قیمت 467هزار تومان و هر ربع سکه نیز با دو هزار تومان افزایش قیمت 260هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت 177هزار تومان خرید و فروش شد و هر گرم طلای 18عیار نیز 94هزار و100تومان قیمت خورد.

هر اونس طلا نیز در معاملات روز چهارشنبه با 8دلار رشد 1184 دلار قیمت‌گذاری شد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی با وجود کاهش ارزش دلار تغییر چندانی نکرد و خروج سرمایه از بازار جهانی طلا همچنان ادامه دارد. قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه نیز حول و حوش کف قیمت 11هفته‌یی باقی ماند.

با وجود کاهش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزهای اصلی، نگرانی سرمایه‌گذاران از افزایش نرخ بهره در امریکا مانع افزایش چندان قیمت طلا شد. جمعه گذشته پس از گزارش اشتغال امیدوارکننده امریکا قیمت طلا در بازار لندن به 1162.35دلار در هر اونس کاهش یافت که کمترین قیمت از 19مارس (28 اسفند 93) محسوب می‌شود.

دارایی طلای صندوق سرمایه‌گذاری اس. پی. دی. آر گلد تراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان است 0.4درصد کاهش یافت و به 705.72 تن رسید.

سام لافلین بازرگان شرکت ‌ام. کی. اس سوییس که در زمینه خرید و فروش فلزات قیمتی فعالیت می‌کند، گفت: پیش‌بینی ما این است که سرمایه‌ها همچنان به خروج خود از صندوق‌های سرمایه‌گذاری اوراق بهادار با پشتوانه ادامه خواهند داد و این جریان مانع افزایش قیمت طلا خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر