کاریکاتوریست ایرانی پدیده ‌اینستاگرام

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۹۰

مجید خسروانجم، کاریکاتوریستی است که این روزها صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام حسابی پر بازدید است. این آدم لاغر ریش‌دار که همیشه یک ماژیک توی جیبش است تا هر وقت مغزش کار کرد و یک دیوار یا صفحه خالی گیر آورد شروع به نقاشی کشیدن کند، یک‌بار وقتی مشغول کشیدن کاریکاتور در یکی از شعبات عابر بانک بود با اعتراض پلیس روبه‌رو شد. او بچه خیابان نواب است. ۱۹ آبان ۵۷ به دنیا آمده و کارشناسی ارشد طراحی صنعتی از دانشگاه هنر دارد. از ۱۵سالگی با یک اتفاق جالب پایش به کاریکاتور باز می‌شود و تا الان پایش هنوز گیر است.

کیهان کاریکاتور، گل آقا و سروش نوجوان مجلاتی بودند که خسروانجم در دوران نوجوانی پیگیرشان بوده اما گاهی جیبش با قیمت روی جلد همخوانی نداشته و مجبور شده بی‌خیال خریدشان شود. آقای کاریکاتوریست نخستین کارش زمان پیش دانشگاهی و بحبوحه کنکور سال ۷۴ در مجله «طنز پارسی» چاپ شد تا قدم اول حرفه‌یی شدن را در ۱۷سالگی برداشته باشد. دوران دانشجویی هم بارها در مسابقات جهانی کاریکاتور شرکت کرده است.

خسروانجم هیچ علاقه‌یی به کشیدن کاریکاتور شخصیت‌های سیاسی ندارد. نام مجید خسروانجم با ۲ کاریکاتور بر سر زبان‌ها افتاد. اولین کاریکاتور «روز پدر» و دومین کاریکاتور «گرد و خاک خوزستان» که حسابی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری بازنشر شد به طوری که یکی از مسوولان با او تماس گرفته و به خاطر کاریکاتور خوزستان از او تشکر کرده است.

او نویسنده و سردبیر یکی از پرشنونده‌ترین برنامه‌های رادیویی به نام «مکس۹۵» هم هست و البته بعد از فیلتر شدن هر شبکه اجتماعی فعالیت‌هایش را در آنجا خاتمه می‌دهد و حالا اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی آقای کاریکاتور است که به معروف شدنش هم کمک زیادی کرده است. حالا او در صفحه‌اش حدود ۱۹هزار دنبال‌کننده دارد که هر روز منتظر کار جدیدی از وی هستند و همه کامنت‌هایشان را با دقت می‌خواند.

کاریکاتور بزرگ‌ترین بخش زندگی این هنرمند است آنقدر که یک‌بار وقتی مسافرت به خانه یکی از دوستانش رفت، مجبور شد صفحات سفید کتاب‌های آنجا را بکند تا کاریکاتور توی ذهنش را بکشد و عکس بگیرد. دیوارهای خانه‌شان هم همیشه پر بوده از هنرنمایی‌هایش که دیگر بعد از نقاشی جدید ساختمان، این اجازه را به دست نیاورده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر