حوالی تعاون

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۰

جلسات پرسش و پاسخ در نشست‌های هم‌اندیشی تعاونگران

نایب‌رییس اتاق تعاون استان کردستان پیشنهاد داد: اگر در نشست‌های بعدی هم‌اندیشی تعاونگران، جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شود، بهتر است.

فریدون صمدی در توضیح نظرات خود درخصوص کیفیت برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی تعاونگران گفت: اگر فرصتی بود تا این نشست تخصصی‌تر برگزار می‌شد و نمایندگان مجلس به سوالات تعاونگران پاسخ می‌دادند، بهتر بود.

وی افزود: این نشست جلسه آشنایی با هیات‌رییسه اتاق تعاون ایران بود که در آن نمایندگان مجلس با به رسمیت شناختن حقوق تعاون برای تعاونگران دلگرمی ایجاد کردند. صحبت‌های وزیر تعاون و وعده‌های وی برای حمایت بیشتر از این بخش مایه خوشحالی ما شد. نایب‌رییس اتاق تعاون کردستان صحبت‌های معاون وزیر را نیز بسیار مفید ارزیابی کرد.

وی گفت: پیگیری‌های بهمن عبدالهی رییس اتاق تعاون برای مسایل مربوط به تعاونگران جای تقدیر دارد. صمدی برای برگزاری این نشست از هیات‌رییسه اتاق تعاون ایران تشکر و قدردانی کرد.


انتخاب اتاق تعاون همدان به عنوان اتاق تعاون برتر

دبیر اتاق تعاون استان همدان طی پیامی فرا رسیدن بهار طبیعت را به دبیرکل اتاق تعاون، هیات‌رییسه و همکاران تبریک گفت و اهم فعالیت‌های این اتاق را طی گزارشی اعلام کرد.

رحمان نادی در این گزارش، به اقداماتی ازجمله تشویق کارجویان و سرمایه‌گذاران به فعالیت در حوزه تعاون از طریق ارایه مشاوره اقتصادی- سخنرانی در مجامع، انجام خدمات مشاوره اقتصادی و حقوقی و مالیاتی با اتحادیه‌ها و تعاونی‌های استان، اعزام هیات تجاری به اقلیم کردستان عراق طی دو مرحله و تنظیم سه فقره قرارداد اشاره کرد.

نادی به گزارش فعالیت اتاق تعاون استان همدان در دهمین جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، ایراد سخنرانی در کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تویسرکان در زمینه توسعه تجارت خارجی و رفع موانع تولید، هماهنگی در مورد پذیرش و حضور هیات ترکیه‌یی در همدان و شرکت تعاونی فاران شیمی تویسرکان به سرپرستی معاون غدا و داروی ترکیه برای فراهم کردن زمینه صادرات دارو از طریق ترکیه به سایر کشورها نیز اشاره کرد.

وی اعلام کرد: برگزاری نشست هم‌اندیشی ماهانه و رسیدگی به مشکلات اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عضو با حضور مدیرکل محترم تعاون و مسوولان مرتبط در حوزه اقتصاد، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون به مناسبت هفته تعاون و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کارآفرینی بخش تعاون با هماهنگی کانون کارآفرینی استان از دیگر اقدامات این اتاق در سال‌جاری بوده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: حضور فعال در همایش بسیج کارگری استان با حضور تعاونگران و اعضای بسیج کارگری به مناسبت هفته بسیج و ایراد سخنرانی با موضوع نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی، انتخاب اتاق تعاون استان همدان به‌عنوان اتاق تعاون برتر در جشنواره تعاونی‌های برتر استان و همایش زنجیره موفقیت سازمانی سالن همایش صدا و سیمای کشور، بازدید از تعدادی از شرکت‌های تعاونی به مناسبت هفته تعاون در معیت مدیرکل، انتشار و چاپ دو مقاله در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی راهکاری برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و الزامات و راهکارهای اقتصاد مقاومتی از دیگر رویدادهای مهم درسال93 بوده است.

نادی بیان داشت: مجوز پذیرش هیات تجاری اقلیم کردستان عراق به سرپرستی شیخ مصطفی عبدالرحمن عبداله رییس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان عراق اخذ شده و تفاهمنامه و پنج فقره قرارداد به ارزش بیش از 60میلیون دلار و شرکت در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری استان همدان منعقد شده است که تاکنون بیش از 29میلیون دلار صادرات به اقلیم کردستان عراق- کویت و عمان محقق شده است.

وی همچنین از تشکیل اتحادیه صنایع دستی استان همدان با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، حضور فعال اتاق تعاون استان در جمع فعالان اقتصادی استان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و ایراد سخنرانی با موضوع مطالبات بخش تعاون و برگزاری نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق تعاون با حضور حسینی‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور و مدیرکل و سرپرست بانک توسعه تعاون استان خبر داد.

این فعال بخش تعاون به شرکت فعال در جلسات کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان- کار گروه اقتصادی استان- ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ارز- توسعه صادرات غیر نفتی- شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی- شورای عالی اصناف- فعالان اقتصادی فضای کسب‌وکار- حمایت قضایی سرمایه‌گذاران استان- اتاق فکر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی- کانون کارآفرینی استان- ستاد فعال‌سازی تعاونی‌های راکد و غیرفعال و نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق تعاون با نمایندگان مجلس اشاره کرد.

برگزاری همایش کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و ادارات شهرستان‌ها جهت هماهنگی بیشتر در چهار مرحله، صدور و تمدید کارت بازرگانی به تعداد 15 فقره، داوری و رسیدگی به اختلافات تعاونی‌ها که منجر به صدور49 فقره رای شده است و برگزاری همایش تعاونی‌های دارای قابلیت صادراتی استان با حضور مدیران اقتصادی استان همدان و نمایندگان مجلس و معاون امور استان‌های اتاق تعاون ایران از دیگر مواردی بود که نادی به آنها اشاره کرد.

وی به معرفی دو نفر کارشناس حقوقی اتاق تعاون جهت شرکت در مرکز داوری حل اختلاف مالیاتی استان در دفاع از تعاونی‌های عضو و برگزاری مجامع عمومی و فوق‌العاده اتاق تعاون در سه مرحله و انتخابات هیات بازرسی و تصویب عملکرد مالی- تصویب اصلاح موادی از اصلاح قانون تعاون- انتخابات کمیسیون نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها نیز اشاره کرد.

این تعاونگر شرکت فعال در کمیسیون ماده 5 به تعداد 105 فقره و فعال کردن کمیسیون نظارت بر انتخابات استان‌ها و شهرستان‌ها و بازدید و نظارت عمومی و مالی از تعاونی‌ها با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را مورد تاکید قرار داد.

دبیر اتاق تعاون همدان به پیگیری و رسیدگی به مشکلات پتروشیمی هگمتانه و ابن سینا درکارگروه اقتصادی از طریق نمایندگان مجلس- وزارت نیرو- وزارت صنعت، معدن و تجارت، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری مستمر جلسات هیات‌رییسه اتاق تعاون استان هر پانزده روز یک‌بار و انجام کلیه وظایف جاری و برنامه‌های ابلاغی ازسوی حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد.


برنامه سه ساله برای بخش کشاورزی

رییس اتاق تعاون ایران اعلام کرد: در تدوین برنامه اتاق برای یک دوره سه ساله بخش کشاورزی را به‌عنوان یک بخش تاثیرگذار مورد تاکید قرار می‌دهیم.

بهمن عبداللهی در جلسه کمیسیون شیلات و کشاورزی اتاق تعاون که با حضور دبیرکل اتاق تعاون و جمعی از روسای اتحادیه‌ها و دبیران اتاق‌ها برگزار شده بود، تاکید کرد: اکثر مشکلات تعاونگران در این بخش قابل حل است. موضوع کمیسیون‌ها در اتاق از مهم‌ترین مسایل اتاق تعاون است و باید موضوعات مربوط به آن در جلسات و شوراهای ملی مطرح شود و خروجی کمیسیون‌ها و مسایل مرتبط با هر کمیسیون با کار کارشناسی شده در اختیار رییس اتاق قرار بگیرد. با توجه به وضع فعلی کشور، بخش کشاورزی تعاون حرفی برای گفتن دارد و ما می‌توانیم با بخش کشاورزی تعاون در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور تاثیرگذار باشیم.


صادرات بیش از 27میلیون دلاری تعاونی‌های

مرزنشین کردستان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان از صادرات بیش از 27میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشین کردستان در سال جاری خبر داد.

احمد رشیدی صبح دیروز در سنندج گفت: براساس اعلام اتحادیه تعاونی‌های مرزنشین استان، امسال 27میلیون و 560هزار و 553 دلار کالا از طریق تعاونی‌های مرزنشین به خارج از کشور صادر شده است.

رشیدی این کالاها را شامل انواع مصالح ساختمانی، میوه و... ذکر کرد و افزود: همه این کالاها‌ به کشور عراق صادر شده است. بیشترین میزان این صادرات مربوط به تعاونی‌های مرزنشین مریوان به ارزش 8 میلیون و 922هزار و 482دلار و کمترین آن مربوط به شهرستان سقز با 3میلیون و 568 هزار و 79دلار است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان تعداد تعاونی‌های مرزنشین استان را 19تعاونی برشمرد و گفت: از این تعداد تعاونی 4 تعاونی در مریوان، 8تعاونی در سروآباد، 4تعاونی در بانه و 3تعاونی نیز در سقز فعالیت می‌کنند. تعاونی‌های مرزنشین کردستان علاوه براین میزان صادرات؛ بیش از 19میلیون و 426هزار و 999دلار انواع برنج و چای از کشورهای هند، پاکستان و سریلانکا وارد کشور کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر