نماد جدید شعار ضدجهانی شدن

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۸


واشنگتن پست

محافظه‌کاران به‌دنبال حامل مشعل خود هستند - در جنوب بلتوی و در مرکز بزرگ اجتماعات هتل نشنال هاربور، هزاران محافظه‌کار چند روز گذشته خود را صرف بررسی کاندیداهای ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان کرده‌اند. روز جمعه، رهبری این دسته را چند نفر از اعضای حزب جمهوری‌خواه که نشانگر موقعیت‌های مختلف طیف این حزب هستند بر عهده داشتند؛ از شورشی‌هایی مثل سناتور رند پال گرفته تا محبوب‌هایی مانند جب بوش، فرماندار سابق ایالت فلوریدا. همه این افراد سعی داشتند جایگاه خود را با قرار دادن مهره‌هایشان در جنبش محافظه‌کار مستحکم‌تر کنند.

کنگره یک هفته دیگر برای دی‌اچ‌اس خرید- کنگره ایالات‌متحده در لحظات آخر جمعه شب موفق شد تا با نهایی کردن لایحه تامین بودجه برای سازمان امنیت ملی (دی‌اچ‌اس) از بسته شدن بخشی از این سازمان جلوگیری کند. این قرارداد بعد از تحقیر شدن رهبران جمهوری‌خواه که نتوانستند لایجه بودجه 20 روزه‌شان را در مجلس نهایی کنند به نتیجه رسید. انتظار می‌رود این لایحه بتواند حداقل تا اوایل هفته آینده مذاکرات اصلی درباره بودجه سازمان امنیت ملی را ادامه دهد.


نیویورک تایمز

شهروند امریکایی که به‌صورت آنلاین آتش حملات مصر را داغ‌تر می‌کند - مردی به نام کینگ بولسن، شهروند امریکایی است که از کالج فارغ‌التحصیل نشده، تنها تا حدود بسیار پایه‌یی به زبان عربی مسلط است و به زور پایش را در مصر گذاشته، با این حال روی ایوان خود در استانبول می‌نشیند و از مردم مصر می‌خواهد به رستوران‌ها، بانک‌ها، مغازه‌های موبایل فروشی و دیگر پایگاه‌های سازمانی صنعتی حمله و آنها را نابود کنند. او می‌گوید: باید به منافع اقتصادی و بازرگانی ارتش حمله کرد و نه به ایست‌های بازرسی امنیتی آن؛ از نظر او اعتراضاتی که در آنها از خشونت استفاده نشود از «بی‌فایده» هم بدتر و تنها فرصتی برای تیر خوردن و دستگیرشدن هستند. با این وجود بولسن تبدیل به یکی از نمادهای شعارهای ضد جهانی شدن است که باعث به وجود آمدن موج جدیدی از خشونت علیه تجارت‌های سراسر کشور مصر شده است.


گاردین

تاکتیک‌های ضعیف سرویس‌های امنیتی تهدید ترور را بدتر می‌کنند - دیوید دیویس دبیر اسبق حزب توری بریتانیا می‌گوید سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیایی با استفاده از تاکتیک‌ها و برخوردهای ضعیف‌شان که به‌جای محاکمه کردن مجرمان و مظنونان به تلاش در مختل کردن اعمال آنها می‌پردازند به تروریست‌های شناخته‌شده این اجازه را می‌دهند که «اعمال شیطانی» خود را به‌راحتی انجام دهند. این مسایل بعد از این به وجود آمدند که قاتل ویدیوهای سر بریدن داعش که با لهجه بریتانیایی صحبت می‌کرد به‌ اسم محمد اموازی شناسایی شد و معلوم شد سازمان‌های امنیتی بریتانیا از چندین سال قبل او را در رادار خود داشتند و جلویش را نگرفتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر