چگونه یک ماوس و کیبورد خوب بخریم

۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴

آیا شما کیبورد خود را زیاد جابه‌جا می‌کنید؟ شاید هم برای اینکه هنگام کار با کامپیوتر وضعیت راحت‌تری داشته باشید، لازم است درحالی که به‌صندلی خود تکیه داده‌اید، کیبورد را کمی جلوتر بکشید. حتی گاهی ممکن است کابل متصل به‌ماوس‌تان، مرتب به‌لبه میز گیر کند و حسابی کلافه‌تان کند.

اما مهم‌تر از تمام دلایل ذکر شده برای توسعه بازار محصولات و تجهیزات جانبی بی‌سیم، حفظ ارگونومی صحیح و رعایت استانداردهای نشستن پشت کامپیوتر است که محدودیت سیم‌های متصل به این دستگاه‌ها، بعضا امکان رعایت کامل استانداردهای ارگونومی را از ما می‌گیرند. تا جایی که موجب بروز دردهای شدید در ناحیه دست، کمر و سایر اعضای بدن می‌شوند. اگر شما هم با مشکلات این‌چنینی مواجه هستید ابزارهای بی‌سیم می‌توانند بسیار مفید باشند.

اما فراموش نکنید، بی‌سیم بودن یک ابزار ورودی دیتا مانند ماوس یا کیبورد به‌تنهایی برای کاربری صحیح و استاندارد کافی نیست. گاهی حالت‌های مختلف یک کیبورد، اندازه و حتی نوع کلیدهای روی صفحه می‌توانند در کیفیت ارگونومی دستگاه موثر باشند. این موضوع در مورد ماوس‌ها هم مصداق دارد و گاهی بی‌توجهی به این نکات ریز و درعین حال مهم می‌تواند دردسرهای زیادی در زمان استفاده از این تجهیزات و حتی بعد از آن برای کاربر ایجاد کند.

چه بسا که آمارهای رسمی موجود می‌گویند: ضریب بیماری‌های خاص اسکلت‌بندی و بیماری‌هایی مانند تونل (کانال) پارکال در اثر استفاده نادرست و مستمر از ماوس کامپیوتر، به‌شدت افزایش یافته‌اند و این نشان می‌دهد توجه به‌نکات و روش‌های یک‌خرید و کاربری استاندارد تا چه حد می‌تواند مهم باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر