جیمزباند سابق به کسوت خودش بازگشت

۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲

مازیار معتمدی| پیرس برازنان یکی از جیمزباندهای مشهور سینمای جاسوسی، با بازی در فیلم «مرد نوامبر» بار دیگر به فیلم‌های اکشن و جاسوسی بازگشته است. او به‌تازگی بازی در یک فیلم فانتزی که درباره ملاقات لویی چهاردهم فرانسه با یک پری دریایی است، را به اتمام رسانده، پیش از اینکه در نقش پادشاه لویی‌چهاردهم ظاهر شود، در جهان با نقش «مرد نوامبر» ظاهر شده است.

برازنان که متولد ایرلند است و در خانواده‌یی ‌زاده شد که پدرش نجار بود، حالا دیگر 61سال دارد. او که مرد خانواده است 11سال پس از زندگی مشترک با همسرش او را درحالی که به سرطان مبتلا بود، در آغوشش از دست داد. وی سال2004 شهروند امریکا شد و در‌عین‌حال تابعیت ایرلندی خود را نیز حفظ کرد. این بازیگر مشهور که در فهرست 50 مرد خوش‌تیپ دنیا جای دارد، یکی از جیمزباندهای مشهور تاریخ سینماست. برازنان گفته با مامور 007 از فیلم «انگشت طلا» محصول 1964 آشنا شده و این زمانی است که او تنها 11سال داشت. البته آن زمان او تصور هم نمی‌کرد روزی جایگزین شان‌کانری در این نقش شود.

برازنان که از مشهورترین بازیگران سینمای بریتانیاست نخستین‌بار در یک نقش کوتاه تلویزیونی ظاهر شد. خیاطی که مسوول آماده‌کردن کت و شلوارهای نقش جیمزباندهای سینماست می‌گوید او سبک‌وزن‌ترین جیمزباند تاریخ است. برازنان تنها یک‌بار آن‌هم در میهمانی اسکار 2004 موفق شد شان‌کانری نخستین جیمزباند را از نزدیک برای چند دقیقه ببیند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر